بحران آب در دماوند را جدی بگیریم

فرماندار شهرستان دماوند گفت: متاسفانه سال کم بارشی را تا کنون پشت سر گذاشتیم وتا حدودی با بحران آب در بیشتر مناطق کشور از جمله شهرستان روبرو هستیم 

naser mahmodi far

به گزارش تارود،  ناصر محمودی فر در نخستین جلسه شورای اداری بخش رودهن در سال 93 که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنر وصال رودهن برگزار شد با بیان اینکه مسئولان شهر و بخش رودهن مدیرانی فعال و دلسوزهستند افزود: مدیران این منطقه باید ظرفیت های این بخش را شناسایی و در زمینه رشد آن برنامه ایی مدون و منظم تهیه نمایند و به مرحله اجرا گذارند.

وی در خصوص ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح شهرستان گفت: متاسفانه ساخت و ساز غیر مجاز در تمامی شهرستان از جمله بخش رودهن وجود دارد، ولی ماموران شهرداری ها و بخشداری ها با نظارت و گشت های روزانه خود موجب کاهش این گونه ساخت و ساز ها نسبت به گذشته شده اند.

فرماندار دماوند گفت: هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز، تغیییر کاربری زمین های کشاورزی و حفاری جهت دسترسی به آب های زیرزمینی توسط افراد سود جو و متصرفین به منابع ملی غیر قانونی بوده و با عاملین آن به شدت برخورد خواهد شد.

محمودی فرد خطاب به دهیاران گفت: دهیاران روستاهای شهرستان باید به عنوان پرچمداران مبارزه با ساخت و ساز های غیر مجاز اهتمام ویژه داشته باشند و کمک کنند به جلوگیری از وضعیت بی رویه ساخت و ساز های غیر مجاز.

وی در خصوص بحران آب و کمبود نزولات جوی گفت: متاسفانه سال کم بارشی را تا کنون پشت سر گذاشتیم وتا حدودی با بحران آب در بیشتر مناطق کشور از جمله شهرستان روبرو هستیم که رئیس جمهور و دولت محترم یازدهم برنامه ها و اعتباراتی را برای حل این معضل در نظر گرفته اند ولی این بدان مفهوم نیست که ما نتواینم در مصرف بهینه آب مدیریت داشته باشیم و جلوگیری از ساخت و ساز های بی رویه و غیر مجاز یکی از این مدیریت هاست.

وی در پایان با بیان اینکه 50 درصد تخریب های ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان دماوند صورت می گیرد گفت:سعی کردیم همزمان با مدیریت ساخت و ساز های غیر مجاز، شرایط امنی را برای سرمایه گذاری در سطح شهرستان دماوند و همچنین بخش رودهن به ویژه در عرصه گردشگری تامین کنیم.

*وحدت و مدیریت جهادی دو شرط تداوم پیشرفت کشور است

بخشدار رودهن بابیان اینکه وحدت و مدیریت جهادی دو شرط تداوم پیشرفت کشور است گفت: مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که بتوانیم از همه توان ، فرصت ها و امکانات به بهترین نحو بهره بگیریم.

reza taherkhani

رضا طاهر خانی در نخستین جلسه شورای اداری بخش رودهن در سال 93 که در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنر وصال رودهن برگزار شد گفت: سال 93 بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ،عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است و کلمه اقتصاد نیز همچون سال های گذشته درشعار امسال نیز به چشم می خورد که نشان از آن دارد که مسئولان باید در مساله اقتصاد و همچنین از بین بردن تحریم های غرب تلاش ویژه و مستمر داشته باشند.

بخشدار رودهن گفت: غرب سعی دارد تا با تحریم های گسترده علیه کشور اقتصاد ما را فلج کند و به نابودی بکشاند ولی نه تنها تا کنون نتوانسته به این امر دست یابد بلکه تحریم ها برای کشور به فرصتی برای پیشرفت در تمامی زمینه ها تبدیل شد.

وی در خصوص فرهنگ گفت: فرهنگ از اصلی ترین دغده های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در همه دولت های پس از جنگ آن طور که باید به آن توجه نشد و اصلاح آن تنها از عهده دولت بر نمی آید.

طاهر خانی نقش رسانه ها و مردم را در اصلاح فرهنگ مهم خواند و گفت: فرهنگ سازی را باید از نسل جوان آغاز کنیم که در این راستارسانه ها می توانند این کارمهم را به خوبی بر عهده بگیرند و ذهن و فکر جوانان ما را که امروزه بیشتر با ماهواره مشغول شده به سوی فرهنگ ناب ایرانی اسلامی سوق دهند.

بخشدار رودهن در ادامه در خصوص کمک مردم به دولت گفت: قطعا دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات عرصه های مختلف را به خوبی حل کند و تنها را حل آن مشارکت مردم در این مساله است که دولت می تواند در این زمینه تسهیلات و حمایت های لازم را از مردم داشته باشد.

وی در پایان گفت: همه باید در مسیر تدبیر،اعتدال و امید به اهداف مد نظر دست یابیم.

همچنین در این جلسه روئسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره برق رودهن نیز گزارشی از برنامه ها ها و عملکرد اداره خود ارائه دادند و حجت الاسلام و المسلمین توسلی امام جمعه رودهن و پردیس نیز در خصوص مسائل روز دنیا از جمله حوادث اخیر عراق و دشمنی وهابیون و مسلمانان سخنانی ایراد نمودند.

در پایان جلسه نیز از اعضای گروه موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودهن و همچنین ازمسئولانی که در حوادث جاده ایی اخیر شهر رودهن با برنامه ریزی صحیح و منظم ،مدیریت بحران را به خوبی اجرا نمودند با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا