امام جمعه دماوند:

بانوان نقش گسترده‌ای در حوزه اجتماعی و فرهنگی در جامعه دارند/ هر فکر خام دشمنان قسم خورده را در نطفه خفه خواهیم کرد

امام‌جمعه دماوند گفت: بانوان به دو صورت مستقیم با تلاش خویش در کنار حفظ عفت و حجاب و غیرمستقیم با تربیت فرزند، نقش مؤثر در زمینه فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهر دماوند که با حضور مردم دیار دارالمؤمنین در مسجد جامع عتیق شهر دماوند برگزار شد، با برشمردن اقسام تجارت حلال و حرام از دیدگاه امام صادق (ع)، اظهار کرد: مراجع با استفاده از منابع اصلی، حلال و حرام را استنباط کرده‌اند و باید حلال و حرام الهی را رعایت کنیم.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق در خصوص تقوا، افزود: آنجا که خدا امر کرده حاضر باشیم، حاضر باشیم و آنجا که خداوند نهی کرده است، غایب باشیم.
امام‌جمعه دماوند با بیان اینکه نام مبارک حضرت معصومه، فاطمه است، خاطرنشان کرد: به‌واسطه دوری از گناه و طهارت روح، به آن حضرت معصومه می‌گفتند و ایشان هم حسنی و هم حسینی هستند.
فتاح دماوندی با بیان اینکه شفاعت و به دنبال شفاعت بودن، برای تربیت انسان است، بیان کرد: باید به دستورات الهی، نماز، روزه و امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنیم تا شایستگی شفاعت را پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه بانوان هم همچون مردان می‌توانند به درجات بالای عرفان برسند، تصریح کرد: همچنین بانوان می‌توانند در زمینه اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش بازی کنند و این کار از دو طریق مستقیم با سرآمد بودن و غیرمستقیم با وسیله تربیت فرزندان ممکن است.
امام‌جمعه دماوند با اشاره به اینکه رزمندگان مدافع حرم و رزمندگان در عراق، سوریه و یمن دست‌پرورده این مادران هستند، تصریح کرد: آنان که می‌خواهند زنان را عروسک و ملعبه مردان هوس‌باز قرار دهند، خیانت‌کار هستند.
فتاح دماوندی با اشاره به اینکه دشمنان قسم‌خورده ما از جمله منافقان جلاد در عملیاتی که خودشان فروغ جاویدان نامیده بودند، به سمت مرزهای این کشور حمله کردند، بیان کرد: در تنگه مرصاد، بسیج مردمی و سپاه آنها را به دَرَک واصل کردند و مردم نشان دادند از دفاع از انقلاب و مبارزه برای آن خسته نشده‌اند.
وی با بیان اینکه امروز هم دشمنان قسم‌خورده همچون اسرائیل و آمریکا به فکر ضربه به انقلاب و مردم هستند، تأکید کرد: آنها بدانند اگر بخواهند حرکتی کنند در نطفه خفه خواهیم کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا