بازدید مسئولان از مدرسه استثنایی البرز دماوند

52155_376به مناسبت هفته جهانی معلولان، جمعی از مسئولان شهرستان دماوند از مدرسه استثنایی البرز جیلارد شهر دماوند بازدید کردند.

به گزارش تارود، ظهر امروز به مناسبت هفته جهانی معلولان، رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان دماوند، رئیس و معاون توان‌بخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند از مدرسه استثنایی البرز بازدید کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در این بازدید، ضمن تقدیر از مدیر و معلمان این مدرسه اظهار داشت: زحمات ارزنده و مفید معلمان امری است که هیچ‌گاه نمی‌توان از آن تقدیر کرد.

محمدرضا مشهدی‌عباسی ادامه داد: معلمانی که در جایی خدمت می‌کنند که دارای دانش‌آموزانی هستند که از لحاظ جسمانی دچار مشکل شده باشند، ثواب بیشتری می‌برند و قطعاً باید زحمت آنها را پاس داریم.

وی با بیان اینکه اکنون توانسته‌ایم فضای آموزشی مناسبی برای دانش‌آموزانی که دچار مشکلات جسمی و حرکتی هستند، فراهم کنیم، تصریح کرد: امروز این دانش‌آموزان از امکانات آموزشی مطلوبی برخوردار هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در ادامه گفت: تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی که دچار مشکلات متعددی همچون جسمی، حرکتی، ناشنوایی، نابینایی و… هستند، کاری بسیار دشوار و سخت است و زحمات معلمان را نیز چندبرابر می‌کند.

محمود حسین‌آبادی یکی از مهم‌ترین رسالت سازمان بهزیستی را ارائه خدمات‌دهی به معلولان دانست و افزود: اکنون دانش‌آموزان مدرسه استثنایی البرز جیلارد می‌توانند از خدماتی همچون فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و مشاوره به فرزندان و خانواده‌های آنها با هماهنگی قبلی برخوردار شوند.

همچنین طاهره بهاری معاون توانبخشی اداره بهزیستی شهرستان دماوند در این بازدید، با بیان اینکه در حال حاضر شاگردان این مدرسه در طی سال شناسایی شدند، اظهار کرد: اینک دانش‌آموزان مدرسه استثنایی البرز از خدماتی همچون دریافت مستمری و بیمه برخوردار هستند.

به گزارش فارس، مدرسه استثنایی البرز جیلارد دماوند دارای 65 نفر دانش‌آموز معلول جسمی، حرکتی، شنوایی و نابینایی است و این دانش‌آموزان معلول علاوه بر خواندن درس و تکالیف خود، گروه سرود و تواشیح نیز تشکیل داده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا