بابک زنجانی در تاجیکستان چه می کرد؟

بانک ملی تاجیکستان هر گونه همکاری با بابک زنجانی را رد کرده است. سخنگوی این بانک ادعای نسبت داشتن بانک سرمایه‌گذاری کنت اینوستمنت در تاجیکستان را به این میلیاردر ایرانی تکذیب کرده است.

زنجانی در تاجیکستان چه می کرد؟

به گزارش تارود به نقل از افکارنیوز، کنت گروپ تاجیکستان (kont group tajikistan) و ایشن اکسپرس ایرلاین (asian express airline) در تاجیکستان، از شرکتهای مشترکی هستند که به بابک زنجانی تعلق دارند.

این در حالی است که بانک ملی تاجیکستان هر گونه همکاری با بابک زنجانی را رد کرده است. سخنگوی این بانک ادعای نسبت داشتن بانک سرمایه‌گذاری کنت اینوستمنت در تاجیکستان را به این میلیاردر ایرانی تکذیب کرده است.

نام زنجانی زمانی در تاجیکستان بر سر زبان ها افتاد که ترمینال شهر دوشنبه بازسازی شد و زنجانی فردی بود که در آن مراسم دوشادوش رییس جمهور این کشور و حتی در لحظه قیچی زدن نیز حضور داشت. گفته می شود که زنجانی در جریان این بازسازی سرمایه گذاری کرده است.

شرکت زیرمجموعه این ترمینال همان شرکت بابک زنجانی یعنی ایشن اکسپرس ایرلاین است. فعالیت این شرکت در مجلس تاجیکستان زمانی بحث برانگیز شده بود؛ چرا که این شرکت از پرداخت تمامی تعرفه های گمرکی معاف شده بود. گفته می شود ایشن اکسپرس، درحدود ۴۰اتوبوس را بدون پرداخت هرگونه تعرفه گمرکی از آلمان وارد کرده بود. این در حالیست که طبق قانون تاجیکستان، تنها کالاهایی که در تولید کاربرد دارند از پرداخت تعرفه ها معاف هستند.

آنطور که به نظر می رسد، ورود سرمایه گذار خارجی به تاجیکستان کار چندان آسانی نیست. گرچه بانک ملی تاجیکستان ارتباط با زنجانی را تکذیب کرده است اما باور اینکه فردی مثل بابک زنجانی در معیت رییس جمهور این کشور در افتتاح پروژه ها شرکت کند بدون آنکه ارتباطی با آنها داشته باشد، چندان قابل باور نیست.

سایت های محلی تاجیکستان گزارش داده اند که زنجانی حتی تابعیت تاجیکستان را نیز به دست آورده است. این موضوع هنوز تکذیب یا تایید نشده است. طبق قانون این کشور، تنها رییس جمهور تاجیکستان می تواند تبعیت کشور را به اشخاص اعطا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا