رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد؛

ایجاد ۳۸ مورد اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان دماوند در ۶ ماهه نخست سال جاری/ معرفی ۴۵ مددجو از شهرستان دماوند به بانک جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از ایجاد ۳۸ مورد اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال جاری و معرفی ۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد.

حسین بی‌نیاز در حاشیه نشست علمی و کاربردی معاونان مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی شهرستان‌های استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، بازنگری دستورالعمل‌ها و اجرای طرح‌های جدید در حوزه مشارکت‌ها و مباحث قسمت‌های مختلف حوزه مشارکت‌ها است.

وی افزود: مهمترین موضوعات در حوزه مشارکت‌ها شامل جلب و جذب کمک‌های مردمی، تامین مسکن مددجویان، ایجاد اشتغال از طریق بسته‌های حمایتی، نظارت بر مراکز موسسات غیردولتی و صدور مجوزها ی لازم در خصوص پروانه‌های موافقت اصولی و فعالیت می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در خصوص جلب و جذب مشارکت‌های مردمی بیان کرد: شورای مشارکت‌های مردمی شهرستان دماوند در سال ۹۵ با هدف استفاده ازظرفیت‌های این شهرستان در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی، سیاست‌گذاری برای جلب و جذب کمک‌های مردمی و نظارت بر هزینه‌ها در این خصوص تشکیل شد.

بی‌نیاز ادامه داد: جلب و جذب مشارکت‌های مردمی صرفا معطوف به کمک‌های نقدی نیست بلکه کمک‌های غیر نقدی شامل کمک به تامین هزینه معیشت، تحصیلی، درمان، وقفهای خیران در راستای مراکز سازمان و استفاده از تخصص افراد به صورت داوطلبانه است.

وی در خصوص اقدامات توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: با توجه به رشد آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی نیاز افراد به سازمان بهزیستی بیشتر می‌شود و از سوی دیگر اعتبارات سازمانی پاسخگوی نیازهای افراد نیست، بنابر این مشارکت‌ها کمکی به توانمندسازی افراد به منظور خروج از چرخه حمایت سازمان می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه این کمک‌ها در بحث مسکن و اشتغال انجام می‌شود تصریح کرد: سازمان بهزیستی در خصوص مسکن مهر پس از انعقاد قرارداد تا سقف چهارمیلیون تومان به ازای هر نفر تسهیلات بلاعوض به گروه هدف ارائه می‌کند.

نشست اداره بهزیستی شهرستان دماوند

*واگذاری ۵۴ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان دماوند در سال گذشته

بی‌نیاز ادامه داد: در این راستا در سال ۹۵ تعداد ۵۴ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان شهرستان دماوند از طریق تعاونی مسکن معلولان واگذار شد و در سال جاری نیز قرار بر واگذاری پنج واحد مسکونی از طریق کمک‌های بلاعوض خواهد بود.

وی در خصوص بحث اشتغال اشاره‌ای به بسته‌های حمایتی در شهرستان دماوند از طریق کاریابی، پرداخت وام خود اشتغالی، کارفرمایی، پرداخت بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی به افراد تحت پوشش داشت و از ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ نفر در سال ۹۵ خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند اضافه کرد: در ۶ ماهه سال جاری تعداد ۳۸ مورد اشتغال‌زایی در شهرستان دماوند صورت گرفت و در طول سال جاری برای تعداد ۹۲ نفر زمینه ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

بی‌نیاز از حضور ۳۳ مرکز غیردولتی در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان دماوند خبر داد و اظهار داشت: یکی ازموضوعات مد نظر، واگذاری مراکز به بخش غیر دولتی است و در حال حاضر مرکز حورا رودهن به موسسه خیریه واگذار شده است و این امر از طریق حوزه مشارکت‌ها در راستای کاهش تصدی‌گری دولت انجام شد.

وی در خصوص جلب مشارکت‌ها عنوان کرد: این مشارکت‌ها شامل مشارکت نقدی، غیر نقدی، خدماتی، اهدای اموال منقول و غیر منقول می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به افراد تحت پوشش نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این نهاد صورت می‌گیرد و گام اول در راستای توانمندسازی و آماده سازی شغلی است که افراد می‌توانند با فراگیری حرفه از حمایت بیمه‌ خویش‌فرمایی، کارفرمایی و هدف‌مندی یارانه‌ها استفاده کنند.

بی‌نیاز تاکید کرد: افراد باید دوره‌های آموزشی و آماده سازی شغلی را گذرانده و مدرک مهارتی کسب کنند تا بتوانند از تسهیلات بانکی با ‌کارمزد چهار درصد تا سقف ۱۵ میلیون تومان استفاده کنند.

وی از معرفی ۴۵ نفر در شهرستان دماوند به بانک برای دریافت تسهیلات خبر داد و تاکید کرد: این شهرستان دارای پتانسیل خوبی است که باید از آن استفاده کرد و در بحث جلب و جذب نیز باید اطلاع‌رسانی به خیران صورت گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از وجود یک‌هزار و  ۸۳۶ خانوار تحت پوشش در حوزه اجتماعی توانبخشی خبر داد و گفت: حمایت‌های این نهاد در پنج بخش ارائه می‌شود که شامل حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی، توانمندسازی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت‌ها و کمک هزینه نگهداری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا