خارج کردن ۵۰۰ متر زوج لوله از مدار در شهر دماوند/ تعمیر و بازسازی خط لوله ٤٠٠ میلی‌متری انتقال آب به عالیه‌دره

سرپرست امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند با اشاره به خارج کردن ۵۰۰ متر زوج لوله از مدار در این شهر، گفت: خط لوله ٤٠٠ میلی‌متری انتقال آب به عالیه دره در شهر دماوند مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مراد فرحت با اشاره به از مدار خارج کردن ۵۰۰ متر زوج لوله از مدار در شهر دماوند اظهار کرد: با از مدار خارج کردن ۵۰۰ متر از شبکه قدیمی و فرسوده توزیع آب و جایگزینی لوله ۱۶۰ پلی‌اتیلن و همچنین استانداردسازی ۱۰ انشعاب قدیمی، میزان هدر رفت آب آشامیدنی در منطقه چالکا، میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقاء سطح کیفی و بهداشتی منابع آب مصرفی و به‌منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی، مطابق با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، با نصب یک دستگاه شیر تخلیه، عملیات شستشوی شبکه آب شهر دماوند به طول ۹ کیلومتر شستشو شد.

سرپرست امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند تأکید کرد: به‌منظور حفظ سلامت ساکنان شهر دماوند و در راستای بهبود و حفظ شاخص‌های کیفی آب آشامیدنی، عملیات شستشوی شبکه توزیع آب آشامیدنی به‌صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یک‌بار انجام می‌شود.

فرحت با اشاره به پروژه تعمیر لوله خط انتقال آب به عالیه دره در شهر دماوند توضیح داد: از دیگر اقدامات امور بهره‌برداری آب در شهر دماوند، بازدید از تأسیسات و شیرآلات خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی به‌منظور رفع نشتی می‌باشد.

وی تصریح کرد: به این منظور، خط انتقال ۴۰۰ میلی‌متری در عالیه دره، مرئی‌سازی و رفع نشت شیر تخلیه ۱۵۰ مخزن ایستگاه پمپاژ در عمق هشت متری و همچنین لوله‌گذاری به طول ۳۰ متر از نوع ۱۶۰ پلی‌اتیلن به‌منظور خروجی شیر تخلیه مربوطه در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرفت.

بنا بر اعلام سرپرست امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند، به‌منظور کاهش هدر رفت آب و با توجه به نشت‌یابی انجام‌شده در شبکه توزیع، لوله پلی‌اتیلن به طول ۲۰۰ متر اصلاح و ۱۲ فقره انشعاب نیز بازسازی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا