ثبت‌نام ۱۹۹ داوطلب برای انتخابات شورا در شهرهای دماوند، رودهن، کیلان، آبسرد و آبعلی

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند از ثبت‌نام ۱۹۹ نفر داوطلب برای انتخابات شورا در شهرهای دماوند، رودهن، کیلان، آبسرد و آبعلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ناصر محمودی فرد در خصوص ثبت‌نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از 30 اسفندماه سال 1395 آغاز شده بود، ساعت 24 شب گذشته به پایان رسید.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستای شهرستان دماوند در سه حوزه فرمانداری برای شوراهای شهر و بخش‌های مرکزی و رودهن برای شوراهای روستایی انجام شد.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند گفت: در هفتمین و آخرین ثبت‌نام‌ها، 39 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و 83 نفر برای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و 30 نفر نیز برای شوراهای اسلامی روستاهای بخش رودهن ثبت‌نام کردند.
محمودی فرد تصریح کرد: در مجموع با پایان مهلت ثبت‌نام‌ها، 651 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامیی شهر و روستای شهرستان دماوند ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 603 مرد و 48 زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، 199 نفر با حضور در محل فرمانداری شهرستان دماوند برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای دماوند، رودهن، کیلان، آبسرد و آبعلی ثبت‌نام کردند که 178 نفر آنها مرد و 21 نفر نیز زن هستند.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه 452 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان در محل بخشداری‌های مرکزی و رودهن ثبت‌نام کردند، بیان کرد: در این خصوص، 348 نفر در محل بخشداری مرکزی دماوند و 104 نفر در محل بخشداری رودهن برای عضویت در شوراهای روستاهای این شهرستان اعلام آمادگی کردند که این تعداد را 425 مرد و 27 زن تشکیل می‌دهند.

محمودی فرد با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند افزود: 63 داوطلب کمتر از 30 سال و 6 داوطلب بالای 75 سال سن داشتند و سن 106 داوطلب نیز بین 30 تا 35 سال است.

وی در خصوص میزان تحصیلات داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرستان دماوند گفت: در این زمینه، پنج نفر دارای تحصیلات حوزوی و سه نفر دارای مدرک دکتری بودند و همچنین 65 نفر فوق لیسانس، 167 نفر لیسانس، 39 نفر فوق دیپلم، 149 نفر دیپلم و 223 نفر سواد خواندن و نوشتن داشتند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان دماوند تصریح کرد: از تعداد کل داوطلبان ثبت‌نام شده در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستای شهرستان دماوند، 130 نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را داشتند و 521 نفر نیز برای نخستین بار وارد عرصه انتخابات شوراها شدند.

محمودی‌فرد بیان کرد: همچنین از مجموع 651 داوطلب برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دماوند، 102 نفر دارای سابقه ایثارگری هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی، روند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت اجرایی انتخابات شهرستان دماوند انجام می‌شود و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده از سوی وزارت کشور، اسامی آنها به هیأت نظارت بر انتخابات شوراها ارسال خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا