امام صادق (ع) گنجینه فقه آل‌محمد (ص) و بهترین الگو برای شیعیان هستند

امام جمعه آبسرد گفت: امام صادق (ع) گنجینه فقه آل‌محمد (ص) به لحاظ اخلاق نیکو و صداقت در گفتار و بهترین الگو برای شیعیان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد میرشریفی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبسرد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: این روزها خیمه عزای شیعیان برای رئیس مذهب شیعه امام صادق (ع) برپا شده است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) احیاگر اسلام راستین هستند و در قالب تشکیل حوزه‌های بزرگ علمی، تربیت‌کننده شاگردهای فقیه و عالم، تشکیل‌دهنده بحث‌های کلامی، مناظره‌های علمی با مخالفان، ایستادن در مقابل زاهدنمایان و صوفی‌ها، رویارویی با دغل‌کاران عباسی فعالیت می‌کردند.

امام جمعه آبسرد افزود: امام صادق (ع) گنجینه فقه آل‌محمد (ص) به لحاظ اخلاق نیکو و صداقت در گفتار و بهترین الگو برای شیعیان است.

میرشریفی در خصوص حضور پرشور مردم در هفدهمین یادواره 55 شهید انقلاب و جنگ تحمیلی آبسرد و حومه گفت: شهدا به گردن ما حق دارند و چهره‌های ماندگار ما خواهند بود؛ شهدا روزی‌خور درگاه الهی و جزء نخستین افرادی هستند که وارد بهشت می‌شوند؛ شهدا نیازی به ما ندارند و این ما هستیم که به این یادواره‌ها و شهدا نیاز داریم.

وی ادامه داد: امروز هشتم مردادماه سالروز درگذشت فقیه مجاهد و پارسا آیت‌الله مشکینی است که در سال 1386 به علت بیماری دار فانی را وداع گفتند.

امام جمعه آبسرد بیان کرد: این فقیه عالی‌مقام از دروس حضرات بروجردی و آیت‌الله حجت کوه‌کمره‌ای و دیگر علما بهره‌مند می‌شدند و در قیام امام خمینی (ره ) نیز با ایشان همراه شدند.

میرشریفی گفت: آیت‌الله مشکینی در دهه 1340 از مؤسسان مدرسه حقانی بوده و دروس اخلاق و مکاسب را در آنجا تدریس کردند و همچنین از سال 61 تا پایان عمر پربرکت خود رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه دائم قم بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا