امامزادگان دماوند، محفل خیمه‌های معرفت در ماه مهمانی خدا/ ضیافت 30 شب افطاری ساده در امامزاده هاشم دماوند

ماه رمضانرییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: نشاط معنوی و ضیافت الهی از برنامه‌های فرهنگی مذهبی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: امسال ماه مبارک رمضان با اوقات فراغت جوانان و دانش‌آموزان توام شده‌است که به همین منظور این اداره اقدام به برگزاری دو برنامه فرهنگی مذهبی در قالب طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی می‌کند.

وی در ادامه افزود: برپایی کلاس‌های تربیتی و اخلاقی به صورت هفتگی برای دانش‌آموزان و اولیاء و کلاس‌های آموزش نماز در قالب درس تکلیف، انس با شهداء و غبارروبی مزار شهداء و رویت کردن رشادت‌های شهداء و برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی و برنامه‌های ورزشی از برنامه‌های اجرایی این طرح است.

اشرفی خاطر نشان کرد: کلاس‌های آموزشی شامل حفظ، روخوانی و داستان‌های ائمه و پیامبران و احکام است که برای سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان داشت: افتتاحیه کلاس‌های طرح نشاط تعالی در ساعت نه صبح روز سه‌شنبه 26 خردادماه برای پسران و پنج عصر روز چهارشنبه 27 خرداد برای دختران برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های ضیافت الهی را شامل برپایی خیمه‌های معرفت در آستانه امامزاده هاشم (ع) با حضور مبلغین از سازمان اوقاف، مراسم شب احیاء در امامزاده هاشم (ع) دماوند، امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، امامزاده عبدالله (ع) در آئینه‌ورزان، امامزاده عیسی (ع) در روستای زیارت، امامزاده زین‌العابدین (ع) در دشت مشاء و امامزاده سه‌تن (ع) در میدان قدس را شامل می‌شود.

اشرفی تاکید کرد: علاوه بر برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده‌های ذکر شده، مراسم این شب‌های بزرگ در مسجد جامع دماوند، مسجد الرضا(ع) گیلاوند و مسجد جامع آبسرد برگزار می‌شود.

وی به مسابقه حفظ، قرائت و ترتیل برای ذکران و مداحان اهل بیت (ع) در شب بیست و هفتم ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این مراسم در مسجد جامع آبسرد با حضور ذاکران و مداحان برگزار می‌شود.

اشرفی در پایان از ضیافت افطار به مدت 30 شب در امامزاده هاشم (ع) خبر داد و تصریح کرد: سنت افطاری ساده سفره‌ی ضیافت الهی در این مکان مقدس معنوی که قرن‌ها میعادگاه معنوی مردم دماوند است، برپا می‌شود.

به گزارش تارود شهرستان دماوند دارای 39 امامزاده است که 15 امامزاده آن به صورت فعال برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجراء خواهد شد و در 5 امامزاده نیز، مراسمات ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا