اجرای طرح توسعه آستان مقدس امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند در مساحتی بالغ‌بر 28 هکتار

طرح توسعه آستان مقدس امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند در مساحتی بالغ‌بر 28 هکتار با اعتبار بیش از هفت میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

عباس میرزاکریمی، رئیس هیئت امنای آستان امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: آستان امامزاده بی‌بی زبیده (س) از جمله امامزادگان جنوب شهرستان دماوند است که به دلیل فاصله طولانی از منطقه شهری، نیازمند توسعه و نوسازی است.

وی افزود: هیئت امنای امامزاده در نظر دارد طرح توسعه این آستان مقدس را به مساحت 28 هکتار و در قالب منطقه سیاحتی و زیارتی اجرایی کند؛ این املاک متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه و موقوفه امامزاده است.

رئیس هیئت امنای آستان امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند با بیان اینکه طرح توسعه آستان مقدسه بی‌بی زبیده در چندین فاز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست آن با اعتباری بالغ‌بر 850 میلیون تومان اجرایی شده و در مراحل پایانی کار است.

میرزاکریمی ادامه داد: تاکنون اقداماتی همچون زیرسازی جاده منتهی به جاده امامزاده، تأمین برق منطقه با یک موتور برق سه فاز و یک چاه با دو انشعاب برای فضای سبز و ارائه خدمات به زائران انجام شده است.

وی در ارتباط با اعتبار ریالی در نظر گرفته شده برای توسعه این آستان اضافه کرد: برآورد هزینه برای این طرح 7 میلیارد و 850 میلیون تومان است که هم‌اکنون 850 میلیون تومان آن هزینه شده و مابقی با حمایت خیرین اجرایی می‌شود.

 رئیس هیئت امنای آستان امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند با بیان اینکه حدود 14 هکتار از طرح مربوطه به فضای سبز اختصاص می‌یابد، گفت: سال گذشته حدود 7 کیلومتر و در سال جاری نیز زیرسازی و زیر کوبی جاده منتهی به آستان مقدسه به صورت کامل انجام می‌شود و در فازهای بعدی آسفالت آن است.

میرزاکریمی با بیان اینکه 50 زائرسرا و 120 آلاچیق برای این آستان در نظر گرفتیم که در 2 فاز اجرایی خواهد شد، بیان کرد: در تعطیلات آخر هفته 1300 زائر به این امامزاده می‌آیند که با وجود اهمیت این مکان مقدس، توسعه آن ضروری است.

وی عنوان کرد: امامزاده بی‌بی زبیده طبق شجره نامه‌ای که در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان موجود است، خواهر امام رضا (ع) است و در سنوات گذشته به دلیل صعب‌العبور بودن خدمات مناسبی به زائران ارائه نمی‌شد.

گفتنی است امامزاده بی‌بی زبیده(س) دماوند در 10 کیلومتری روستای خرمده، در امتداد روستای مراء و در روستای متروکه ورجه واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا