اقتدار ایران مرهون ولایت فقیه است

emam jome damavand

خطیب جمعه دماوند گفت: اقتدار و توانمندی کنونی ایران مرهون ولایت فقیه است که با رهبری عالمانه امام خمینی (ره) و همچنین آیت الله خامنه ای کشور ما توانسته است یک جامعه شاخص در جهان باشد.

به گزارش تارود، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع با حضور نمازگزاران برگزار شد، به مناسبت های پیشرو همچون مراسم خاکسپاری رهبر کبیر انقلاب اسلامی در 16 خرداد سال 68 اشاره کرد و افزود: در چنین روزی بیش از 10 میلیون عاشق دل سپرده به فردی که دلداده حضرت حجت (عج) بود، در محل خاکسپاری جمع شدند تا برای آخرین بار با امام خود وداع کنند.

وی ادامه داد: در این ایام علاوه بر معرفی حقیقت امام خمینی (ره)، لازم است به بازخوانی یاران شهید آن مرد فرزانه نیز پرداخت که می توان یکی از این یاران را شهید مجاهد حضرت آیت الله سعیدی بیان کرد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه اطاعت کامل از ولی فقیه یکی از ویژگی های بارز این شهید مجاهد بود، خاطرنشان کرد: تمام وجود شهید سعیدی مملو از عشق به امام خمینی بود و این علاقه و محبت نه از روی احساسات، بلکه آمیخته با شناخت و یقین به شخصیت عظیم ایشان بود و با همین باور درست هیچگاه به خود اجازه نداد یک قدم فراتر از دستور ولی فقیه بر دارد.

حجت الاسلام علاءالدینی بیان کرد: علاقه این شهید فرزانه به کلام الهی موجب شد تا وصیتنامه خویش را در انتهای صفحه قرآنش بنویسد و چه زیبا کلامی را به نقل از علامه امینی صاحب کتاب عظیم الغدیر در مورد امام خمینی (ره) آورده است: ˈآگاه باشید همانا خمینی ذخیره خداست و با تضرع از خداوند بقای امام خمینی را بخواهید؛ زیرا تنها همین وجود امام خمینی در اندام رجال شیعه غیرت و شجاعت می دمدˈ.

وی ادامه داد: آیت الله سعیدی به دلیل علاقه و ارادت خاصی که نسبت به حضرت امام خمینی (ره) داشت در وصیتنامه خویش آورده است: ˈبه خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره قطره خونم نام مقدس خمینی را خواهید یافتˈ و همین جمله موجب شد تا حقیقت شهادت ایشان به دست رژیم پهلوی بر همگان حجت شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه امروز ملت ایران میراث دار مسیر و خط شهدا و امام شهیدان است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در دوران خفقان رژیم پهلوی شاگردانی این چنین تربیت کرد و امروز وظیفه ما است تا راه آنان را ادامه دهیم و در اطاعت از ولی فقیه خویش با اقتدار بایستیم.

حجت الاسلام علاءالدینی به جایگاه رفیع رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) اشاره کرد و گفت: رهبری داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جهان تشیع برای ملت ایران یک افتخار است و حقیقت این جایگاه ارزشی را می توان در پیام امیر کویت در دیدار با مقام معظم رهبری دید.

امام جمعه دماوند بیان کرد: در این دیدار ˈشیخ صباح الاحمد الجابر الصباحˈ رهبر انقلاب اسلامی را مرشد و راهنمایی برای همه منطقه دانست و این پیام برای ملت ایران تداعی گر پیام ارزشمند امام خمینی (ره) در خصوص مقام معظم رهبری است که فرمودند ایشان به واقع سرمایه انقلاب هستند.

وی با اشاره به تهدید ها و توطئه های غرب بر علیه ایران، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از وفات امام خمینی (ره) این مسوولیت سنگین و دقیق را به عهده گرفتند ولی بیان کردند که این انقلاب و مسیر امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت و جایگاه اسلام، قرآن کریم و آرمان امام (ره) حفظ خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به نسخه شفابخش رهبر معظم انقلاب به عنوان اصلی و فرعی شدن مسائل و موضوعات جامعه، بیان کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا مسائل اصلی کشورمان را فرعی و مسائل فرعی را اصلی جلوه دهد ولی باید هوشیار بود و با اطاعت از ولی فقیه و حفظ وحدت و همدلی در مقابل آنان ایستاد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا