رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در شهرستان دماوند/ نبود یخچال برای فریز کردن گوشت قرمز و جایگاه عرضه دام زنده عامل افزایش قیمت می‌باشد

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و گفت: نبود یخچال برای فریز کردن گوشت قرمز و جایگاه عرضه دام زنده در شهرستان دماوند عامل افزایش قیمت می‌باشد.

علیرضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی نرخ گوشت قرمز در شهرستان دماوند اظهار کرد: روند افزایش قیمت گوشت، قبل از سال جدید آغاز شد و شهرستان دماوند همچنان با افزایش نرخ آن مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر، تنظیم بازار به عهده اتاق اصناف نمی‌باشد و این موضوع بر عهده جهاد کشاورزی است؛ لذا اتاق اصناف، صرفاً نظارت بر توزیع عادلانه کالا دارد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین علاوه‌بر این قیمت گوشت قرمز در شهرستان‌های مجاور نیز صورت گرفته و چون جهاد کشاورزی عهده‌دار تأمین دام در شهرها و شهرستان‌ها است، به علت نبود دام با افزایش قیمت مواجه شده است و در هر صورت این نهاد  باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.

خواجه‌ای تأکید کرد: نکته قابل توجه در این خصوص، تأثیر بیماری تب کریمه کنگو است که بخشی از علت آن را تشکیل می‌دهد؛ اما بخشی نیز به علت نبود جایگاه عرضه دام زنده می‌باشد.

*عدم موافقت برای ایجاد جایگاه عرضه دام زنده در شهرستان دماوند پس از گذشت ۱۲ سال 

وی گفت: حدود ۱۲ سال است که تقاضای جایگاه عرضه دام زنده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند داده شده است اما متأسفانه موافقتی در این زمینه صورت نگرفت.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم را در نظر می‌گرفت تا در فصل بهار که شاهد شیوع انواع بیماری در دام‌ها هستیم، گوشت مورد نیاز متقاضیان تأمین شود.

*سهمیه گوشت منجمد در شهرستان دماوند بسیار کم است/ امسال ۲ تن سهمیه به شهرستان دماوند اختصاص یافته است/ متأسفانه شهرستان دماوند با کمبود دام مواجه است

خواجه‌ای افزود: سهمیه گوشت منجمد در شهرستان دماوند، بسیار کم است؛ به طوری که در سال‌های گذشته، حواله ۱۰ الی ۱۵ تن صادر می‌شد؛ اما امسال ۲ تن سهمیه به این شهرستان اختصاص یافته است که هزینه حمل گوشت منجمد مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: دام‌هایی که از شهرستان‌های هم‌جوار به صورت نامحسوس وارد شهرستان دماوند می‌شوند، باید تحت نظارتت اداره دام‌پزشکی باشند؛ اما متأسفانه شهرستان دماوند با کمبود دام مواجه است و میزان دام موجود نمی‌تواند نیاز شهروندان و گردشگران را تأمین نماید.

*نبود یخچال برای فریز کردن گوشت، عامل تعطیلی چند روزه  کشتارگاه در دماوند است

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت شیوع تب کنگو و نبود یخچال به جهت فریز نمودن گوشت، چند روزی کشتارگاه تعطیل شده بود.

خواجه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مرغ، ۶۵ هزار ریال و نهایتاً ۷۵ هزار ریال می‌باشد و بر قیمت آن توسط اتاق اصناف نظارت می‌شود.

وی از گشت‌های مشترک نظارتی در سطح شهرستان دماوند به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تعیین‌کننده نرخ سود متعارف اداره صنعت، معدن و تجارت می‌باشد و اتاق اصناف، آن را به واحدهای صنفی اعلام می‌نماید؛ آنچه که مد نظر قرار دارد، مشاهده فاکتور خرید است که اگر بنا بر سود متعارف نباشد، مورد جریمه قرار می‌گیرند و در صورت بروز سه بار تخلف، واحد صنفی پلمپ می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در ادامه گفت: متأسفانه در این چند روز اخیر، شاهد انجام دو مورد پلمب واحد صنفی در سطح شهرستان دماوند بودیم که این امر به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی صورت پذیرفته است.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: شایسته است که شهروندان از واحدهای دارای مجوز خرید نمایند تا در صورت بروز مشکل، با شماره تلفن ۱۲۴ تماس حاصل نموده و شکایات آن‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا