افتتاح پروژه فیبر نوری حوزه قضایی دماوند

پروژه فیبر نوری حوزه قضایی شهرستان دماوند در بستر ارتباطی با شبکه گسترده قوه قضاییه افتتاح شد.

ghazaee damavand (2)

به گزارش تارود، با حضور رزم‌ ساز معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران، طاهریان قائم مقام وی و هیئت همراه و با هدف تسهیل در سیستم CMS (مدیریت پرونده‌های قضایی) و ارتباط با سایر نهادهای ذیربط از جمله سازمان‌های زندان‌ها، ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی کشور و … پروژه فیبر نوری حوزه قضایی شهرستان دماوند در بستر ارتباطی با شبکه گسترده قوه قضائیه افتتاح شد.

رزم‌ ساز اظهار کرد: با توجه به تاکیدات موکد ریاست محترم قوه قضائیه بر الکترونیکی کردن مراحل دادرسی از آنجایی‌ که به لحاظ وجود عوارض طبیعی در دماوند امکان ارتباط وایرلس (بدون سیم) نبود؛ لذا مراتب قبلا از طریق خطوط Data با سرعت حداقل و پرهزینه انجام می‌شد.

ghazaee damavand (5)

وی ادامه داد: بحمداله با افتتاح این پروژه، امکان ارتباط با سرعت بیشتر و با هزینه کمتر میسر شد و آثار آن در سیستم قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و تسهیل در خدمت‌رسانی به مراجعین به طور قطع موثر خواهد بود.

*مردم دماوند می‌ توانند پرونده قضایی خود را از منزل مشاهده کنند

رئیس دادگستری شهرستان دماوند این نوید را به شهروندان دماوندی داد که با افتتاح فیبر نوری دستگاه قضایی این شهرستان از این پس می‌توانند دستورات قضایی و پرونده خود را در منزلشان مشاهده کنند.

ghazaee damavand (4)

مجتبی محمدی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از فیبر نوری دستگاه قضایی شهرستان دماوند که در راستای گسترش بستر ارتباطی با شبکه گسترده قوه قضاییه در دادگستری این شهرستان به بهره‌برداری رسید، گفت: دستگاه قضایی طی چند سال گذشته به دنبال تقویت دادرسی الکترونیکی بوده است.

وی افزود: برای دستیابی به این مهم، هزینه‌های سنگینی برای تأمین تجهیزات سخت‌افزاری و آموزشی کارمندان پرداخت شده است.

رئیس دادگستری شهرستان دماوند با اشاره به اینکه دادگستری این شهرستان از چهار سال پیش در این زمینه اقدامات خود را آغاز کرده است، افزود: هدف اصلی این طرح نظارت قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و سوء استفاده‌ ها است.

dadagostrai damavand

محمدی ادامه داد: اداراتی همچون ثبت، پزشکی قانونی و زندان به این سامانه الکترونیکی مجهز شدند و در آینده نیز قرار است نیروی انتظامی شهرستان دماوند به این سامانه تجهیز شود.

وی این نوید را به شهروندان دماوندی داد که از این پس می‌توانند دستورات قضایی و پرونده خود را در منزلشان مشاهده کنند.

در این آیین امام جمعه دماوند، معاون انفورماتیک آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند، رئیس دادگستری شهرستان دماوند، دادستان انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دماوند حضور داشتند.

*تلاش برای حفاظت از حوزه‌های ارتباطی و فناوری

امام جمعه دماوند بر تلاش و کوشش در راستای حفاظت از حوزه‌های ارتباطی و فناوری تأکید کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در مراسم بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری دادگستری این شهرستان که در راستای فراهم کردن بستر ارتباطی با شبکه گسترده قوه‌ قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: اعتباراتی که در این زمینه منظور می‌شود، را نباید به عنوان هزینه یاد کرد؛ بلکه این اقدام نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌هایی که در راستای اهداف اهل‌بیت (ع) و آرزوهای مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ماندگار می‌شود، مصادیقی به حساب می‌آید که مسئولان کشور همواره آن را دنبال می‌کنند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: اگر ما به یک فناوری دست پیدا می‌کنیم، باید به فکر حفاظت از آن نیز باشیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

علاءالدینی اضافه کرد: به طور کلی، هر چه قدر که بتوانیم کارها را منحصر کنیم، باید به همان اندازه در حوزه ارتباطی و بخش حفاظت و نگهداری آن تلاش و کوشش کنیم.

*پروژه فیبر نوری دغدغه رفت و آمد مردم را رفع می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند نیز در این آیین، این اقدام را از ضروریات دادگستری شهرستان دماوند دانست و اظهار کرد: این اقدام، آن‌قدر ضروری بود که ارزش وقت و هزینه گذاشتن را داشت.

رحیم رستم‌پور گفت: راه‌اندازی طرح فیبرنوری، رنج‌هایی که مردم و همکاران ما به خاطر رفت و آمدهای مکرری که متحمل می‌شدند را از بین می‌برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا