بخشدار مرکزی دماوند:

افتتاح دهیاری روستاهای مشهد و کلاک در روزهای آینده/ اختصاص ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستاهای مشهد، رودافشان و یدره از محل ارزش افزوده

بخشدار مرکزی دماوند از افتتاح دهیاری روستاهای مشهد و کلاک در روزهای آینده و اختصاص ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار به روستاهای مشهد، رودافشان و یدره از محل ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در دیدار با اهالی روستاهای رودافشان، مشهد و یدره بخش مرکزی  دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: روستاهایی که امروز مورد بازدید قرار گرفت در سال‌های گذشته محروم بودند و سیاستی که در دولت تدبیر و امید به وجود آمد محرومیت‌زدایی از روستاها بود؛ با توجه به شناسایی در حوزه گردشگری و دیگر ظرفیت‌های روستاها تلاش شد تا زیرساخت‌های اولیه در آنها آماده شود.

وی افزود: در این راستا بحمدالله بحث آب‌رسانی به روستاهای کلاک، یدره و مشهد صورت گرفت و با آب‌رسانی کامل به آنها و تعویض شبکه‌های داخلی این اتفاق مهم افتاد.

بخشدار مرکزی دماوند ادامه داد: در خصوص بحث گازرسانی روستاهای کلاک و مشهد از نعمت گاز بهره‌مند شدند، همچنین امور مطالعاتی درزمینهٔ بحث گازرسانی در روستاهای یدره و کلاک رو به پایان است و امیدواریم تا پایان سال جاری در این خصوص خبر خوشی برای اهالی این روستاها داشته و سیاست جمعیت معکوس محقق گردد تا حوزه گردشگری را در آنها فعال کنیم.

حیدری بیان کرد: روستاهای دارای دهیاری در ردیف بودجه‌های دولتی قرار می‌گیرند و مستقیماً می‌توانند از این نعمت بزرگ برخوردار باشند؛ ازاین‌رو ما امیدواریم تا 10 روز آینده شاهد افتتاح دهیاری در روستاهای مشهد و کلاک باشیم.

وی در خصوص اعتبارات پرداخت‌شده در روستاهای مورد بازدید گفت: تا به امروز در روستای مشهد بالغ‌بر 400 میلیون تومان، روستای رودافشان 300 میلیون تومان و روستای یدره حدود 250 میلیون تومان از محل ارزش‌افزوده هزینه شده و بخشی از زیرساخت‌های آنها آماده شده است.

بخشدار مرکزی دماوند در خصوص مشکلات روستاهایی مانند کهنک و هویر تصریح کرد: یکی از مشکلات این روستاها راه روستایی و دسترسی به آنهاست که با توجه به برآوردهای صورت گرفته بسیار هزینه‌بر هستند و ما در حال بررسی جذب در آنها هستیم؛ اما با توجه به افتتاح دهیاری در این روستاها اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها از محل بودجه‌های دولتی و درآمدهای عمومی صورت گرفته است.

حیدری با اشاره به موضوع طرح هادی در روستاهای مورد بازدید اذعان داشت: طرح هادی در این سه روستا در اوایل اجرای طرح اتفاق افتاد و قطعاً به لحاظ کارشناسی و بررسی دارای مشکلات اولیه بودند، اما به دلیل بازنگری طرح در هر 10 سال، امیدواریم که پس از گذشت این مدت نسبت به بازنگری در حوزه توسعه روستایی به نسبت جمعیت و ایجاد شرایط رفاهی بیشتر برای اهالی روستاها اقدام بهتری انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا