شهردار دماوند خبر داد؛

احداث ایستگاه آتش‌نشانی منطقه مشاء دماوند در مراحل پایانی قرار دارد/ وجود یک حوزه آتش‌نشانی در منطقه گیلاوند براساس میزان جمعیت ضروری است/ توسعه ۹۰ درصدی شبکه معابر در سطح شهر دماوند

شهردار دماوند با بیان اینکه احداث ایستگاه آتش‌نشانی منطقه دماوند در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: وجود یک حوزه آتش‌نشانی در منطقه گیلاوند براساس میزان جمعیت ضروری است و شبکه معابر در سطح شهر دماوند با توسعه ۹۰ درصدی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان در آغاز جنگ تحمیلی و شهدای حادثه پلاسکو اظهار داشت: نام‌گذاری روز آتش‌نشان و ایمنی با هدف نهادینه شدن موضوع ایمنی انجام شده و این امر به همراه آموزش بسیار مورد اهمیت است، چرا که در اختیار داشتن تجهیزات بدون آموزش فایده‌ای ندارد.

وی افزود: ما توقع داریم اگر در این زمینه نیاز به برگزاری کلاس‌های آموزشی است مد نظر قرار گیرد و این آموز‌ش‌ها به دیگران انتقال یابد تاهرکدام از آتش‌نشانان به عنوان یک کارشناس بتوانند به  آموزش بپردازند.

شهردار دماوند بیان کرد: شهر دماوند نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ ترافیک، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و غیره بسیار تغییر کرده است و این امر بیانگر این مطلب است که ما باید خود را همگام با این تغییرات در حوزه‌های مختلف اعم از آموزش‌، امکانات و قدرت بدنی به روز کنیم.

صفری ادامه داد: این موضوع در خصوص برخی از بخش‌ها انجام شده و با انعکاس ضعف‌ها رسیدگی لازم صورت گرفته است، برخی از قسمت‌ها نیز احتیاج به زمان و تامین اعتبار دارد که باید در مدت کوتاهی انجام شود.

وی در خصوص احداث ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه مشاء تصریح کرد: این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم با تامین نیرو راه‌اندازی شود، همچنین با توجه به قدیمی بودن بنا، طراحی ساختمان در قسمت پیشین بر اساس استاندارها و قابلیت‌های مورد نیاز مد نظر قرار گرفت.

شهردار دماوند با اشاره به میزان جمعیت منطقه گیلاوند و همچنین ترددهای جاده‌ای، وجود یک حوزه آتش‌نشانی در این منطقه را از ضروریات برشمرد.

صفری از توسعه ۹۰ درصدی شبکه معابر در سطح شهر خبر داد و گفت: شهرداری دماوند روندی قوی را در پیش گرفته و در حوزه توسعه معابر، فضای سبز و فضای عمومی تقریبا در نقطه قوی قرار دارد و در بسیاری از فضاهای عمومی مانند پمپ‌بنزین، ترمینال و فضاسازی قسمت بیرون مسجد جامع ورود کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری نگاه خوبی به حوزه‌های مختلف دارد که آتش‌نشانی یکی از این حوزه‌ها است، زیرا اگر جان یک شهروند در حادثه‌ای به خطر افتاده و یا صدمه و خسارتی ببیند جبران آن بسیار سخت است.

شهردار دماوند اضافه کرد: موارد مذکور به معنای اهمیت حوزه آتش‌نشانی است و به همین دلیل ما درخواست نگاه قوی‌تر از لحاظ انضباط، آموزش، ساماندهی نیروها، تجهیزات و تاسیسات داریم و با تاکید بر این موضوع، اعتبار قابل ملاحظه‌تری در خصوص بودجه سال آینده به آن اختصاص یابد.

صفری عنوان کرد: شاید سایر حوزه‌ها کمتر با مخاطرات روبه رو باشند در حالی که آتش‌نشانان در عملیات‌ها با  ۱۲ خطر اعم از افتادگی، برق‌گرفتگی و مصدومیت مواجه می‌شوند بنابر این تجهیزات، آموزش، توانمندی‌ها و آمادگی افراد مورد توجه قرار دارد.

وی در خصوص خرید تجهیزات برای ایستگاه آتش‌نشانی دماوند گفت: سازمان آتش‌نشانی یکی از سازمان های مهم در شهرداری است و اقدام به تهیه بسیاری از تجهیزات لازم در این خصوص کرده است که یکی از این موارد مشارکت شهرداری در خصوص پرداخت ۲۰ درصدی در خرید یکی از تجهیزات است که این ۲۰ درصد برابر با ۸۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا