رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خبر داد؛

اجرای طرح مبارزه با ملخ بومی در 3 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند/ 9200 هکتار از اراضی باغی شهرستان دماوند تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از اجرای طرح مبارزه با ملخ بومی در 3 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 9 هزار و 200 هکتار از اراضی باغی شهرستان دماوند تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی است.

هادی طهرانی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات می‌باشد و تمام محصولات زراعی و باغی شهرستان دماوند تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

وی افزود: شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با استفاده از ابزارهای نوین از جمله تله‌های فرمونی، اقدام به تعیین زمان مناسب مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغات و مزارع این شهرستان می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: کنترل آفات و بیماری‌ها در طرح مدیریت تلفیقی، کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه‌های کشاورزان، باغداران و بهره‌برداران و تحویل محصول سالم به مصرف‌کننده از مهم‌ترین مزایای طرح شبکه مراقبت است.

طهرانی‌پور گفت: در سال زراعی جاری در سطح سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دماوند مبارزه با ملخ بومی و در سطح 500 هکتار پروب‌برداری و مبارزه با جوندگان صورت گرفته است و 9 هزار و 200 هکتار از باغ‌های سیب هلو، گیلاس و غیره تحت پوشش شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی قرار دارد.

وی تصریح کرد: زمان دقیق مبارزه با آفات و بیماری‌ها از طریق این شبکه مشخص می‌شود و در قالب پیش‌آگاهی از طریق حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی در اختیار کشاورزان و باغداران این شهرستان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این طرح به منظور ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان دماوند عملیاتی شده است.

طهرانی‌پور با اشاره به فعالیت این شبکه افزود: شبکه مراقبت، نظارت کامل بر روند رشد آفات و امراض گیاهی و نیز بهترین زمان مبارزه با آفات و امراض گیاهی را به عهده دارد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی جامع در بخش کشاورزی برای دستیابی به اقتصاد پایدار در این بخش گفت: توسعه کشاورزی علمی، بهره‌گیری از سامانه‌های آبیاری نوین، احداث کارخانه‌های فرآوری محصولات مهم‌ترین موارد مورد نیاز برای دستیابی به اقتصاد پایدار است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا