اجرای طرح جمع آوری سد معبر در دماوند

طرح ضربتی سد معبر در شهرستان دماوند اجرا شد.

sad maaber damavand (2)

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عصر امروز معابر شهر دماوند و گیلاوند با حضور نمایندگان فرمانداری، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، دام‌ پزشکی شهرستان و شهرداری دماوند پا‌ک‌ سازی شد.

چندی پیش اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند تذکر کتبی به اصناف و مغازه‌داران شهر دماوند داده بود تا وسایل خود را از معابر و پیاده‌ روی‌ ها جمع‌ آوری کنند، اما متأسفانه با وجود تذکرات مکرر هم‌ چنان برخی از وسایل مغازه‌ داران در پیاده‌ روی‌ ها وجود داشت و مشکلات زیادی را برای رفت و آمد شهروندان به وجود آورده بود.

در این بین، امروز مسئولان نظارتی و خدماتی شهرستان دماوند در معابر شهر دماوند و گیلاوند حضور پیدا کردند و برخورد جدی با متخلفانی که وسایل خود را در معابر قرار داده بودند، داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری دماوند حد مجاز مغازه‌داران برای ورود به معابر را از متراژ و کرکره‌های مغازه‌ها دانست؛ آرمین براتی همچنین قرار دادن وسایل اضافی در خارج از متراژ تعیین شده مغازه‌داران را غیرقانونی و تخلف برشمرد.

sad maaber damavand (11)

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند نیز در این برنامه بر لزوم رعایت قوانین و مقررات توسط اصناف شهرستان دماوند تأکید کرد.

بهمن حسن‌ بیگی گفت: قطعأ باید معابر شهرها پاک‌سازی شوند تا شهروندان بتوانند به راحتی در این مکان‌ها رفت و آمد داشته باشند و شهر جلوه خوبی پیدا کند.

بر اساس این گزارش، این نظارت در صورتی انجام می‌شود که بعضی از اصناف به دلایل مختلف کرکره مغازه‌های خود را می‌بندند تا از چشم هیئت نظارتی دور باشند؛ همچنین بعضی دیگر نیز که در حضور این هیئت نظارتی اقدام به جمع‌ آوری وسایل خود در معابر می‌کنند، لحظاتی بعد از عبور این گروه به طور مجدد وسایل خود را در معابر قرار می‌‌دهند.

در برنامه امروز نهادهای نظارتی و خدماتی شهرستان دماوند با تعداد زیادی از متخلفان برخورد کردند و وسایلی که آنها در معابر قرار داده بودند، توسط معاونت خدمات شهری شهرداری دماوند جمع‌آوری شد.sad maaber damavand (6)

نکته بسیار جالبی که در این نظارت‌ها وجود داشت، این بود که بعضی از اصناف نسبت به ارائه خدمات شهرداری دماوند انتقاد و از شهرداری دماوند تقاضا داشتند که نسبت به ساماندهی و سنگ‌ فرش معابر این شهر اقدام کنند.

به هر تقدیر، این اقدام نهاد‌های نظارتی شهرستان دماوند جای تقدیر دارد؛ چراکه شهر دماوند به خصوص دو راهی گیلاوند محل تردد بسیاری از مسافران عبوری به سمت استان‌های مازندران، سمنان و خراسان رضوی است و قطعأ ظاهر خوب شهری می‌تواند در نگاه بسیاری از گردشگران و مسافران تأثیرگذار باشد؛ امیدواریم این نظارت‌ها همواره ادامه‌دار باشد و با متخلفان برخورد جدی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا