نماینده شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان:

اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در شهرستان دماوند با مشکل نبود زمین مواجه است

نماینده شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان گفت: اجرای طرح های عام المنفعه در شهرستان دماوند با مشکل نبود زمین مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در گفتگویی با بیان اینکه شهرستان دماوند برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه با مشکل نبود زمین روبروست، اظهار کرد: حدود چند صد هکتار از اراضی منطقه دماوند در گذشته نقشه‌برداری و سند به نام امور اراضی و منابع طبیعی و …صادر شده است.

وی افزود: چون بر اساس قانون اسناد این اراضی نمی‌توانست به نام شورای شهر و روستا باشد، بنابراین اسناد این اراضی بنام اداره امور اراضی و منابع طبیعی و ادارات دیگر صادر شد و در نهایت بر اساس قانون جدید در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی قرار گرفت.

نماینده شورای اسلامی شهرستان دماوند در شورای عالی استان با تأکید بر اینکه هم‌اکنون شهرستان دماوند از نظر مراکز عام‌المنفعه مانند ورزشگاه، دانشگاه، پارک، مناطق گردشگری و حتی آرامستان دچار مشکلات جدی است؛ گفت: شهرستان دماوند هم‌اکنون فاقد اراضی لازم برای اجرای طرح‌هاست و چنانچه این زمین‌ها در اختیار مدیریت شهری و روستایی قرار گیرد، کارهای عام‌المنفعه و طرح‌های شهر و روستا اجرا خواهد شد.

نقیبی ادامه داد: با توجه به این شرایط شورای شهرستان دماوند پیشنهاد داده است تا اداره مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی اراضی خود را برای اجرای اینگونه طرح‌ها با نظارت دستگاه‌های ذیربط در اختیار شهرداری‌ها و شورای شهر و روستاها قرار دهند.

وی گفت: اگر چنین اتفاقی بیافتد، طرح‌های مورد نیاز اجرایی و مشکل مردم در زمینه‌های مختلف رفع خواهد شد.

عضو شورای شهرستان دماوند با اشاره به اینکه این شهرستان در این عرصه مشکلات عدیده‌ای دارد، گفت: به‌عنوان مثال ایجاد منطقه گردشگری، تخصیص زمین برای احداث آرامستان، انتقال صنوف مزاحم به بیرون شهر و ایجاد دانشگاه‌ها و میدان میوه و تره بار از جمله طرح‌هایی است که اجرای آن‌ها باید در اولویت و فوریت قرار بگیرد، اما به دلیل نبود زمین این معضل همچنان وجود دارد و با افزایش جمعیت این مشکلات افزایش نیز می‌یابند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا