اتاق اصناف در رودهن مستقر می شود

بخشدار رودهن در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف بخش رودهن گفت: با همکاری اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند، اتاق اصناف رودهن جهت نظارت دقیق بر اصناف و رسیدگی به شکایات مردمی به زودی راه اندازی می شود.

reza taherkhani

به گزارش تارود، در این جلسه که با حضور رئیس اداره صنعت معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف دماوند و رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و دیگر مسئولان در سالن جلسات بخشداری رودهن برگزار شد بخشدار رودهن ضمن اعلام نارضایتی شهروندان از قیمت کالاها و افزایش بی رویه آن در سطح بخش گفت: متاسفانه عدم نظارت دقیق بر اصناف سطح بخش موجب بی ثباتی شده و مردم نیز از وضعیت موجود رضایت ندارند.

رضا طاهر خانی از راه اندازی اتاق اصناف رودهن در آینده ایی نزدیک خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد اصناف شهرستان دماوند در بخش رودهن فعال هستند و به جهت نظارت دقیق و بهتر بر روی آنها اتاق اصناف رودهن به زودی راه اندازی خواهد شد و مردم می توانند شکایات و حتی پیشنهادات و انتقادات خود را از تمامی صنوف سطح بخش به این اتاق اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی گفت: رودهن در مسیر دو جاده مواصلاتی مهم کشور یعنی هراز و فیروزکوه قرار گرفته و روزانه شاهد تردد چند هزار خودرو و مسافر از این دو محور می باشد و همچنین علاوه بر شهروندان روزانه دست کم هشت هزار دانشجو برای چند ساعتی در این شهر حضور دارند و مایحتاج خود را تامین می کنند که متاسفانه با قیمت های نجومی روبرو می شوند.

بخشدار رودهن با اشاره به اینکه که اکثر شهروندان مایحتاج زندگی خود را از شهرهای اطراف از جمله بومهن تهیه می کنند گفت: عدم ثبات قیمت ها و بالا بودن نرخ اجناس مورد نیاز زندگی مردم در شهر رودهن موجب این مساله شده که باید سریعا با هماهنگی بین دستگاه های نظارتی از جمله اصناف ،صنعت ،معدن و تجارت و تعزیرات و کمک مسئولان بخشی نسبت به ثبات قیمت ها و کاهش آن بصورت قانونی اقدام و این موضوع رسیدگی و برطرف شود.

وی افزود: متاسفانه در بحث اصناف و نظارت بر آن با مشکل فرهنگ روبرو هستیم و باید در سال اقتصاد و فرهنگ نسبت به حل این موضوع اقدام کنیم.

طاهر خانی اظهار داشت: دغدغه اصلی مسئولان تامین رفاه و آسایش مردم است و می بایست اقلام مورد نیاز زندگی مردم به راحتی و با بهترین قیمت تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی حمایت از مصرف کننده را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در مقابل باید از تولید کننده و فروشنده نیز حمایت شود و اگر ظلمی در حق او صورت می گیرد توسط اصناف و ادارات مربوطه برطرف شود.

بخشدار رودهن تصریح کرد: باید با عزم ملی در سال عزم ملی جهاد کنیم و بهترین خدمات را به بهترمی مردمان ارائه دهیم.

وی در پایان خواستار خارج شدن مشاغل مزاحم از داخل شهر رودهن و آبعلی شد و گفت: جلسات در این خصوص برگزار شود و بعد از جانمایی محلی مناسب تمامی مشاغل مزاحم از جمله آهنگری ها،مکانیکی ها و صافکاری ها و غیره از مرکز شهر خارج شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا