در آستانه فصل بازگشایی مدارس صورت گرفت؛

آیین افتتاح مدرسه دخترانه صالح در شهر دماوند/ ساخت مدرسه صالح با مشارکت خیر دماوندی «سعید درویشیان» و اداره نوسازی مدارس استان تهران

در روزهای پایانی شهریور ماه سال جاری و همزمان با فصل بازگشایی مدارس، مدرسه دخترانه صالح در شهر دماوند با کمک خیر دماوندی «سعید درویشیان» مورد بهره برداری گرفت.

منصور خطیبی مدیر عامل مجمع خیرین شهرستان دماوند در حاشیه افتتاح مدرسه صالح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بسیاری از مدارس شهرستان دماوند با کمک خیران ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و این دبستان نیز بیست‌وچهارمین مدرسه خیر ساز در این شهرستان می‌باشد.

وی افزود: بخشی از اعتبار ساخت این مدرسه توسط خیر دماوندی «سعید درویشیان» و بخشی نیز توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تهران تامین شده است که در مجموع بیش از دومیلیارد تومان در این خصوص تامین اعتبار گردید.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرستان دماوند در خصوص تعداد مدارس خیرساز در روستاهای این شهرستان بیان کرد: از تعداد مدارس خیرساز در سطح شهرستان دماوند حدود ۱۴ مدرسه در روستاها احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما برخی از آنها به دلیل کمبود امکانات و مهاجرت از روستاها به شهر خالی از حضور دانش‌آموز است.

خطیبی ادامه داد: بیشتر مدارس خیرساز در شهرستان دماوند توسط خیران بومی احداث می‌شود و امروز نیز شاهد افتتاح این مدرسه ۱۲ کلاسه توسط خیر دماوندی بودیم.

ساخت و نوسازی دبستان صالح دماوند با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان

همچنین در ادامه این مراسم هادی موجانی رئیس هیئت مدیره مجمع خیران شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: ساخت و نوسازی دبستان صالح به صورت مشارکتی انجام شده که اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیر و مابقی از سوی اداره کل نوسازی مدارس شهرستان‌های استان تهران تامین گردید.

وی اضافه کرد: مجمع خیران از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر تعداد ۶۵۱ هزار خیر مدرسه‌ساز در سراسر کشور وجود دارد که از این میان می‌توان به خیر دماوندی، «حاج اکبر ابراهیمی» اشاره کرد که تاکنون ۱۱۷ مدرسه در سراسر کشور احداث نموده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران شهرستان‌های استان تهران شرایط نوسازی و بافت مدارس شهرستان دماوند را نسبتا خوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر نه‌تنها در شهرستان دماوند بلکه در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز پیشرفت خوبی در این خصوص صورت گرفت.

موجانی تصریح کرد: در صورت واگذاری زمین، تحویل سند رسمی به اداره آموزش و پرورش و همچنین حد نصاب تعداد دانش‌آموزان در شهرستا‌ن‌های استان تهران، مجمع خیران آمادگی کمک به ساخت و نوسازی مدارس در مناطق استان را دارد.

گفتنی است در سال تحصیلی جدید تعداد یک هزار و ۶۳۹ دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی در شهرستان دماوند مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا