در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند عنوان شد؛

آمار طلاق در شهرستان دماوند نگران کننده است/ لزوم انجام مشاوره قبل از ازدواج و آگاه‌سازی در شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه آمار طلاق نگران کننده است، گفت: بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ سال اول زندگی می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند در سالن شهید رجایی فرمانداری اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی و مشارکت دستگاه‌ها در خصوص آموزش‌های قبل از ازدواج برای جوانان است.

وی افزود: تحکیم و پایداری بنیان خانواده امری ضروری است و با توجه به آمار نگران کننده طلاق در، باید در راستای آموزش مهارت‌های زندگی گام برداشته و با همکاری همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها، شاهد و افزایش ازدواج پایدار در سطح شهرستان دماوند باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: مشاوره قبل از ازدواج و آگاه‌سازی را باید در اولویت کارها قرار داده و با کمک مراجع فرهنگی، نسبت به این امر برنامه ویژه‌ای داشته باشیم.

صفری ادامه داد: بیشترین آمار طلاق مربوط به ۵ سال اول زندگی می‌باشد که این نشان دهنده این است که زوجین نسبت به یکدیگر شناخت کافی و مهارت زندگی ندارند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: کاهش طلاق به ازدواج درست نیاز دارد و آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی با محوریت ایرانی اسلامی زیربنای ازدواج پایدار و سالم در جامعه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: ساماندهی جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که از اولویت‌های کاری ما، اشتغال و ازدواج جوانان است.

رضا مقدم ادامه داد: به دلیل اینکه به جوانان اهمیت بیشتری داده شود، شورای ورزش و امور جوانان جدا شد، چراکه هرکاری هم که برای جوانان انجام شود، باز کم است؛ برای برگزاری کلاس‌های آمادگی دوره ازدواج اداره ورزش و جوانان مایل به همکاری در این خصوص است.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. متولی کلاسهای آموزش هتگام ازدواج شبکه بهداشت هست ودر مرکز جیلاردبرگزار میشه و اساتید برجسته ای رو درا ین زمینه می شناسم .بهتر بود از کارشناس باروری سالم شبکه بهداشت دراین جلسه دعوت به عمل می اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا