دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان‌ دماوند؛

آماده‌سازی 162 کلاس و سوئیت در شهرستان دماوند برای اسکان مسافران نوروزی/ مجموعه‌‌های اقامتگاهی بوم‌گردی خسروان و سربندان در مرحله بهره‌برداری می‌باشد

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان‌های دماوند و پردیس از آماده‌سازی 162 کلاس و سوئیت در این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: 2 مجموعه‌ اقامتگاهی بوم‌گردی خسروان و سربندان در مرحله بهره‌برداری می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی در خصوص اسکان مسافران ایام نوروز در شهرستان‌های دماوند و پردیس اظهار کرد: شهرستان دماوند با توجه به قرار گرفتن در 2 مسیر ارتباطی هراز و فیروزکوه و همچنین پتانسیل‌های گردشگری و تفریحی، نیازمند ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ویژه در بخش اسکان مسافران هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال سیاست این نهاد، افزایش مراکز اقامتی در منطقه بوده است و برهمین اساس در سال جاری یک هتل آپارتمان و یک مجموعه گردشگری مهتاب ساران به مرحله افتتاح رسید و در نظر داریم 2 مجموعه اقامتگاهی بوم‌گردی خسروان و سربندان به مرحله بهره‌برداری رسانیم.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان‌های دماوند و پردیس خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز اقامتی، همانند سنوات گذشته اسکان در مدارس نیز صورت می‌گیرد و تمامی ادارات و دستگاه‌ها نیز نسبت به تجهیز و آماده‌سازی کلاس‌های بیشتر همکاری لازم را داشته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: شهر دماوند یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که دارای 183 اثر تاریخی و فرهنگی است و 72 اثر ملی، فاخر و شاخص کشور در آن موجود می‌باشد.

وی با بیان اینکه دماوند نخستین شهر ثبت شده در آثار ملی ایران است، ادامه داد: در سال ١٣١٠ شهرستان دماوند به همراه تخت جمشید به ثبت ملی رسیده که این موضوع خود گویای ارزش تاریخی شهر دماوند است اما زیرساخت‌های کافی را در بخش تقویت حوزه گردشگری، اماکن اقامتی و خدماتی بین‌راهی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر دماوند 34 کلاس و در بخش رودهن 63 کلاس با کمک دستگاه‌های متولی تجهیز می‌شوند که می‌توان حدود یک هزار نفر را اسکان داد.

وی در خصوص وضعیت هتل آپارتمان‌های شهرستان دماوند نیز گفت: مهمانسرای امامزاده هاشم، هتل دماوند اسکان، هتل آپارتمان دماوند، مجتمع‌های گردشگری خسروان، سربندان، مهتاب ساران و امید با بیش از 65 سوئیت مجهز، ظرفیت اسکان 250 نفر را دارد.

شریفی ادامه داد: در کمپ هلال احمر، 10 سوئیت زائرسرا و 2 حسینیه ثارالله و شهید ذاکریان امامزاده هاشم می‌توان حدود 500 نفر از مسافران را اسکان داد که در این راستا شهرستان دماوند در ایام نوروز آمادگی اسکان یک هزار و 750 نفر را دارد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان‌های دماوند و پردیس در خصوص بحث اسکان و اقامتگاه در شهرستان پردیس نیز بیان کرد: این شهرستان هیچ اقامتگاهی ندارد ولی به دلیل فاصله کم با تهران، نگاه به این شهر توسط مسافران به صورت گذری است، اما 20 کلاس با کمک آموزش و پرورش به منظور اسکان تجهیز می‌شود و همچنین 10 کلاس در شهر بومهن تجهیز خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌هایی در خصوص بحث اقامتی در شهر پردیس در دست اقدام قرار دارد و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با توجه به نگاه جدیدی که در این شهر ایجاد شده، امید است بتوانیم هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی افتتاح کنیم.

شریفی با بیان اینکه به دنبال توسعه گسترده‌تری در شهر پردیس هستیم، خاطرنشان کرد: موضوع جذب سرمایه‌گذار یکی از موضوعاتی است که در این شهر مطرح بوده و قصد داریم با تشکیل کارگروه‌های گردشگری و کارگروه جذب سرمایه‌گذار در این امر موفق شویم.

این مقام مسئول در ادامه به دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر اشاره کرد و گفت: کمک شهرداری‌ها در ورودی و میادین هر شهر و همچنین نصب سفره‌های هفت سین همانند سنوات گذشته، برگزاری غرفه‌های عرضه محصولات محلی و سوغاتی، صنایع‌دستی در شهر، برگزاری مراسم و برنامه‌های نوروزی با هدف ایجاد شور و نشاط و روحیه از دیگر برنامه‌ها است.

شریفی با بیان اینکه شهرداری‌ها شمایل ملی همچون ‘عمو نوروز’ را بیشتر بها دهند، گفت: دماوند پتانسیل‌های مهمی پیست اسکی آبعلی، امامزاده هاشم (ع) دماوند، مسجد جامع و برج شبلی، چشمه‌اعلا، چشمه تیزآب، غارهای سنگ دروازه، دریاچه تار، دریاچه هویر و غار رودافشان را دارد که جزو جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا