آغاز چهارمین طرح سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌ها/ 50 درصد نوآموزان ثبت‌نام شده در مراکز مجوزدار سنجش می‌شوند

امسال چهارمین سال اجرای آزمایشی طرح سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌هاست و کودکان 5 ساله‌ای که در پیش‌دبستانی‌های دارای مجوز ثبت‌نام کرده‌اند از طریق دبستان‌ها به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان» هر ساله از خرداد ماه تا پایان مرداد یا شهریور و پیش از ثبت‌نام در دبستان آغاز می‌شود و آزمایش‌های غربالگری متعددی از جمله شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، سنجش شناختی و معاینات کلی پزشکی در مراکز تعیین شده سنجش در سراسر کشور صورت می گیرد تا سطح آمادگی نوآموزان برای ورود به مدرسه سنجیده شود و اگر مانع و مزاحمی بر سر یادگیری دانش‌آموز و یا سلامتش وجود دارد به اطلاع والدین رسیده و به موقع در مورد آن اقدام شود.

امسال چهارمین سال است که این طرح در سطح پیش‌دبستانی نیز به صورت آزمایشی انجام می‌شود و نوآموزان 5 ساله هم شامل این طرح شده‌اند، این طرح ابتدا به صورت آزمایشی برای 10 درصد نوآموزان پیش دبستانی کشور اجرا شد و اکنون به 50 درصد رسیده است.

مداخله به‌موقع در صورت تشخیص مشکل در روند سنجش نوآموزان از اهداف این کاهش سن است و به این ترتیب کودکان 5 ساله‌ای که در پیش‌دبستانی‌های دارای مجوز ثبت‌نام کرده‌اند از طریق دبستان‌ها به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند.

طرح سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی در کشور آغاز شده است؛ این خبر را رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: تلاش ما است که حداقل 50 درصد نوآموزان ثبت‌نام شده در سیستم سناد در دوره پیش‌دبستان سنجش شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا