با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

آغاز عملیات احداث یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد دماوند

عملیات اجرایی ساخت یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور جمعی از مسئولان، هیات رئیسه و کارکنان  آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند در مراسم آغاز ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد دماوند و در جمع نمازگزاران این واحد دانشگاهی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: طبق آیات شریف قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی دارند و همچون اهل بیت(ع) و قرآن مجید، هیچ گاه کهنه نمی شوند چرا که در راه خدا قدم برداشته اند.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان دانشگاه برای تدفین، تشییع و ساخت المان برای شهدا، گفت: خداوند در قرآن این رفتار دغدغه مدارانه شما را به عنوان تکریم شعائر الهی اعلام کرده بنابراین کار شما هم گام برداشتن در راه خدا محسوب شده و به فضل الهی ماندگار خواهد بود.

امام جمعه دماوند افزود: بنا به فرمایش پیامبر اکرم(ص)، سه گروه در روز قیامت شفاعت می کنند و خداوند هم شفاعت آنها را می پذیرد؛ اول پیامبران، گروه دوم علمای عامل و سپس شهدای راه خدا و امیدواریم که همه ما مورد توجه و شفاعت این شهدای گرانقدر قرار بگیریم.

در ابتدای این مراسم محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با خوشامدگویی، گزارش کوتاهی از چگونگی تدفین و مراسم سوم، هفتم، چهلم و سالگرد دو شهید گمنام ارائه داد.

وی با دعوت از همگان برای کمک و مشارکت در این امر خداپسندانه، ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند باریتعالی، کار ساخت بنا در آینده نزدیک به پایان برسد.

در پایان سخنرانی، مراسم کلنگ زنی توسط حجت الاسلام و المسلمین فتاح دماوندی امام جمعه دماوند، سرهنگ عرب فرماندهی سپاه شهرستان دماوند، محمود صفری رئیس واحد دماوند و مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دماوند به صورت نمادین برگزار شد و حاضران در مراسم با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا