آغاز تزریق واکسن پنتاوالان در مرکز بهداشت و درمان رودهن

صبح امروز با حضور بخشدار، رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس مرکز بهداشت و درمان شهر رودهن و فرمانده انتظامی بخش رودهن، واکسن پنتاوالان که به تازگی جایگزین واکسن های پنجگانه نوزادان شده است رونمایی شد.

به گزارش تارود، این واکسن جدید که جایگزین واکسن های قدیمی و پنجگانه نوزادان شده است شامل پنج نوع آنتی ژن در یک تزریق می باشد.
این واکسن جدید که امروز همزمان با سراسر کشور در شهر رودهن نیز رونمایی و مورد استفاده قرار گرفت از شیوع بیماری های دیفتری، کزاز، سیاه سرفه،هپاتیت ب،هموفیلوس و آنفلوانزا تیپ ب در نوزادان جلوگیری می نمایید.
پیش از این در برخی موارد بیش از دو یا سه واکسن به نوزاد تزریق می شد که با رونمایی از این واکسن جدید تنها یک بارتزریق خواهد شد.
این گزارش می افزاید: تزریق کمتر، درد و آزاد کمتر شیر خوار، راحتی بیشتر، تعداد کم عوارض ناشی از تزریق، برنامه ریزی آسان تر برای ایمن سازی،هزینه اثر بخش، بهبود پوشش واکسن های هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزای تیپ ب از فواید واکسن پنج گانه پنتاوالان به شمار میرود.
در ادامه این مراسم بخشدار رودهن از قسمت های مختلف مرکز بهداشت و درمان و اورژانس حضرت محمد(ص) رودهن بازدید به عمل آورد و گفت: وضعیت چارت سازمانی این مرکز باید تقویت شود و از درمانگاه به بیمارستان تبدیل گردد.
رضا طاهر خانی گفت: متاسفانه شهر رودهن با وجود برخورداری از جمعیت 70 هزار نفری ثابت ودانشجوی و عبور دوجاده مهم هراز و فیروزکوه فاقد بیمارستان و امکانات مناسب درمانی و اورژانسی از جمله آمبولانس است که مسئولان دانشگاه شهید بهشتی می بایست هر چه سریعتر نسبت به موضوع فوق رسیدگی نمایند.
طاهر خانی در پایان از زحمات شبانه روزی پرسنل مرکز بهداشت و درمان رودهن تقدیر و تشکر کرد و گفت: تمامی زحمات شما قابل ستایش است ولی خدمات رسانی در مرکز بهداشت و درمان این شهر نباید به تزریقات و پانسمان و بهداشت خانواده ختم شود.
بخشدار رودهن در پایان گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همچنین نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات تنها مرکز بهداشتی و درمانی دولتی شهر رودهن برطرف گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا