آغاز بحران آب شهرستان دماوند، در آبسرد شروع شد

در کنار این‌ موضوع که چندین روستای شهرستان دماوند از جمله یدره، سیدآباد، رود افشان، کلاک مشهد و محله خردمندان از داشتن نعمت آب شرب محروم هستند، ولی تأسف‌بار از آن، خبر«بحران کمبود منابع آب شرب در آبسرد» می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در کنار این‌ موضوع که چندین روستای شهرستان دماوند از جمله یدره، سیدآباد، رود افشان، کلاک مشهد و محله خردمندان از داشتن نعمت آب شرب محروم هستند، ولی تأسف‌بار از آن، خبر« بحران کمبود منابع آب شرب در آبسرد» می‌باشد.
بالاخره وجود بی‌شمار چاه‌های غیر مجاز، بحران کمبود منابع آب شرب را برای شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند به ارمغان آورد و اهالی این شهر، نسبت به قطعی مکرر آب شرب شهری و گل آلود بودن آن گلایه دارند.
محدودیت منابع آب شرب شهری و نقض در توزیع شبکه آب‌رسانی، منجر به قطعی آب شرب شهری در شهر آبسرد شده است؛ شهردار آبسرد در این خصوص گفته است که در تلاشیم تا مشکل کمبود منابع آبی رفع شود.
چندی پیش نیز، آب شرب شهری منطقه آبسرد گل‌آلود شد و این مربوط به چاه آبی بود که از آن بهره‌برداری می‌شود و به این نتیجه رسیدیم که افت منابع آب زیر زمینی در منطقه آبسرد، باعث ایجاد گل و لای موجود در چاه آب شرب شهری شده است که این آلودگی منجر به نارضایتی مردم گردیده بود.
بنا بر اعتقاد حمید رضا رمضانی، کارشناس ارشد آب و بحران خشکسالی، معنی دقیق‌تر این صحبت‌ها، یعنی این که دیگر آبی در سفره‌های زیر زمینی( منابع تجدید ناپذیر) منطقه آبسرد و دماوند وجود ندارد؛ یعنی این که منابع آبی آب‌های سطحی و زیر زمینی نابود شده است و به بیش از 250 متر تا 280 متر رسیده است.
یعنی این که در آینده نه چندان دور، قطعا ما در دشت هومند آبسرد، هومند کیلان، هومند وادان، خسروان، جابان، سربندان و سید آباد، با بحران فرو نشست زمین( زلزله خاموش، زلزله پنهان) مواجه می‌شویم؛ یعنی پایان کشاورزی در دماوند؛ یعنی پایانی بر دماوند.
حال باید دید که مسئولان همچنان چشم روی پنج هزار حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دماوند می‌بندند؟ شاید پیشنهاد وزارت نیرو برای مجازات دو تا پنج سال حبس برای حفر کنندگان چاه آب غیر مجاز، آغازی بر برخورد قاطع باشد. البته شاید…

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا