به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

کتابداران کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی شهرستان دماوند تجلیل شدند

مراسم تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی شهرستان دماوند به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه جوامع، توسعه کمی و کیفی در زمینه کتاب وکتابخوانی است.

ناصر محمودی فرد افزود: در حال حاضر قیمت کتاب به علت رشد کیفی آن بالا است و شاید همه اقشار جامعه نتوانند با خرید کتاب به مطالعه آن بپردازند و به همین دلیل رشد و توسعه کتابخانه های عمومی می تواند، سطح کتابخوانی را افزایش دهد.

وی با اشاره توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی امروزه جایگزین مطالعه کتاب شده و بیشتر افراد وقت خود را در این فضا می گذرانند و شاید یکی از عوامل کم توجهی به کتاب این موضوع باشد.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: شاید زمان آن رسیده باشد تا از فضای کتابخانه ای به صورت سنتی فاصله بگیریم و به توسعه کتابخوانی در فضای مجازی توجه کنیم و با ایجاد انگیزه در بین اقشار مختلف از ابزارهای نوین ارتباطی در جهت علاقه مندی بیشتر مردم به کتابخوانی تلاش کنیم.

وی مطالعه کوتاه در سطح فضای مجازی را یک آسیب دانست و افزود: اینگونه مطالعه سطح آگاهی افراد را افزایش می دهد اما عمق ندارد و اطلاعاتی که حاصل می شود عمیق نیست، به همین علت باید به رشد مطالعه عمیق با استفاده از ابزارهای جدید توجه کرد.

محمودی فرد از کتابداران و انجمن کتابخانه های شهرستان خواست تا در سطح شهرها و روستاهای شهرستان با استفاده از نظرسنجی، راهکارهای افزایش میزان سرانه مطالعه را بررسی کنند و نتایج آن را در شهرستان اجرا نمایند.

گفتنی است در پایان این مراسم، فرماندار شهرستان دماوند با اهدا لوح تقدیر از زحمات کتابداران شهرستان دماوند تقدیر کرد.

لازم به ذکر است شهرستان دماوند دارای ۴کتابخانه عمومی با ۵۲هزارجلد کتاب است که ۴۰۰۰ عضو دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا