رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند خبر داد؛

پاکسازی حریم محور دماوند-فیروزکوه از دستفروشان و فروشندگان جاد‌ه‌ای

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از پاکسازی حریم محور دماوند-فیروزکوه و بالعکس از دستفروشان و فروشندگان جاد‌ه‌ای  خبر داد.

شورش احمدی خطیر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: حفاظت از حریم راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان دماوند در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی گفت: همچنین هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری براساس مواد ۶، ۷ و ۱۷ قانون اصلاح قانون ایمنی راه‌ها بدون اخذ مجوز از این اداره ممنوع است.

رئیس اداره راهداری و حمل و جاده‌ای شهرستان دماوند ادامه داد: متأسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون هماهنگی با این نهاد مبادرت به ساخت و ساز غیرقانونی در این محدوده راه‌ها می‌نمایند که در این راستا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند به استناد قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن مجاز است نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه اقدام کند.

احمدی خطیر با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی راه برای کلیه محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی می‌باشد، تأکید کرد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این نهاد اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی می‌توانند نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع کلیه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کنند.

وی با اشاره به خطرات توقف خودروها در حریم راه، از پاکسازی حریم راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان دماوند از جمله دستفروشان مستقر در حریم محور دماوند-فیروزکوه و بالعکس در محدوده گردنه سرهار و همچنین محدوده روستاهای اسلام‌آباد، جابان و سربندان خبر داد.

photo_2017-01-06_10-21-51 photo_2017-01-06_10-21-53 photo_2017-01-06_10-21-56

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا