موقوفه سرخه پلنگان و شش گزارش 20:30

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در خصوص موقوفه سرخه پلنگان واقع در دشت مزار دماوند گفت: عواید موقوفه سرخه پلنگان طبق مفاد وقف‏نامه، صرف اطعام و عزاداری در ماه محرم در حسینیه دشت مزار می‏شود.

images

به گزارش تارود ،مهدی زینلی بیان کرد: این موقوفه دارای سند رسمی از اداره ثبت اسناد به شماره پلاک 384 فرعی از 64 اصلی محله دشت مزار دماوند بوده و این سند به نام اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند صادر شده است.

13920708000555_PhotoA

وی اضافه کرد: مدیریت وقت جهاد کشاورزی مجوز تراس‏بندی موقوفه را با توجه به موقعیت شیب‏دار آن در سال 1377، به شرکت شکوفا به عنوان سرمایه‏ گذار و مستأجر موقوفه داده است.

زینلی ادامه داد: صدور مجوز برق زمین مذکور نیز به استناد اخذ موافقت اصولی اداره میراث فرهنگی و گردشگری و ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه تحت فشار صورت گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند همچنین در خصوص آب مورد نیاز این موقوفه نیز توضیح داد: زمین مذبور از سال‏های دور دارای منابع آب از جمله سه رشته قنات قدیمی و چند دهنه چشمه بوده است.

زینلی با ذکر اینکه به مدت چند سال شرکت سرمایه ‏گذار به کشت درختان و گیاهان مثمر در این موقوفه مبادرت می‏کرد، گفت: شرکت به دلیل جنس آهکی خاک و سنگی و صخره‏ای بودن آن در این زمینه موفق نشد و طبق مشاوره‏های انجام شده، تصمیم گرفته شد تا شرکت سرمایه‏گذار در بخشی از پلاک مورد نظر اقدام به احداث مجتمع گردشگری، اقامتی و تفریحی کند.

مجتمع موافقت اصولی میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران را دارد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ادامه به کسب موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در این زمینه اشاره کرد و گفت: موافقت احداث یک واحد گردشگری به عنوان مجتمع اقامتی و تفریحی در قسمتی از پلاک مذکور اخذ شده است.

زینلی ضمن تأکید بر اینکه بازسازی، اصلاح و آسفالت یک جاده قدیمی مربوط به دسترسی موقوفه انجام شده است، افزود: امروز باید دانست که آسفالت یک جاده خاکی و قدیمی تغییر کاربری است یا نیاز به تقدیر و تشکر دارد؟

انجام پروژه تحقیقاتی 400 صفحه ‏ای در دانشگاه تهران

زینلی همچنین با اشاره به انجام پروژه تحقیقاتی 400 صفحه‏ ای در دانشگاه تهران در رابطه با ارزیابی مسائل زیست محیطی منطقه خاطرنشان کرد: پژوهش مورد نظر، این طرح را نه تنها مخرب و مضر برای محیط زیست ندیده، بلکه آن را مفید هم معرفی کرده و البته این تحقیق به مراجع مربوطه ارسال شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند یکی دیگر از مطالب پخش شده در این خبرها را  توقف عملیات ساخت و ساز ویلا در تیتر یکی از اخبار مذکور خواند و گفت: این ادعا در حالی مطرح می‏شود که یک عدد آجر یا بلوک سیمانی هم در این موقوفه جابه‏ جا نشده و این مسئله در تمام گزارش‏های پلیس ساختمان شهرداری مضبوط است.

زینلی زمین‏خواری را با توجه به مدارک موجود دارای موضوعیت ندانست و تأکید کرد: ملک موقوفه مصداق فروش محسوب نشده و صرفا اعطای حق تملک اعیان بر اساس احکام شرع و اجاره‏ نامه‏ های اوقافی صورت خواهد گرفت که تاکنون در این موقوفه به جز مستأجر و سرمایه ‏گذار فعلی هیچ قرارداد اجاره دیگری تنظیم نشده است.

هدف 20:30 چیست؟

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در ادامه این سوال را مطرح کرد: کسانی که بدون استناد به هیچ سند و مدرکی تأکید به زمین‏خواری می‏کنند و با اغراض شخصی مطالبی را پخش می‏کنند و هر مطالبی را که به نفع موقوفه است، سانسور کرده و هر مطلبی را که علیه آن است، ولو بی‏مدرک و بی‏دلیل و بی‏سند پخش می‏کنند، چه هدفی دارند؟

وی تصریح کرد: گاهی اوقات فکر می‏کنیم املاک سیدالشهدا (ع) از نظر مظلومیت شبیه خود حضرت سیدالشهدا (ع) هستند که دیدیم در روز عاشورا بدترین تهمت‏ها را به ایشان وارد کرده و یک امام معصوم را خارج از دین معرفی کردند.

زینلی ادامه داد: امروز هم دست‏هایی در کار است که با مخفی شدن پشت عناوین زیبا و فریبنده، املاک سیدالشهدا (ع) را از نیت واقف خارج معرفی می‏کنند تا به مطامع گاه شخصی و گاه کینه‏توزانه خود برسند و برای این کار از هیچ تهمت و دروغی ابا ندارند.

2 نفر در 6 گزارش 20:30 اظهار نظر کردند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با ذکر اینکه بنده از همین جا نه به عنوان رئیس اداره اوقاف بلکه به عنوان یک روضه‏خوان امام حسین (ع) صحبت می‏کنم، بیان داشت: از مسئولان صدا و سیما خصوصا دست‏اندرکاران بخش خبری 20:30 خواهشمندیم که برای یک‏بار هم شده، از خود سئوال کنند شش برنامه متداوم علیه موقوفه ما، آن هم از طریق این بخش خبری برای آنها جای سئوال ندارد که چرا همیشه در این شش برنامه دو نفر به صورت مشترک خود را به اسم مردم محل معرفی می‏کنند؟

وی با اشاره به اینکه این دو نفر حتی در دو محل مختلف زندگی می‏کنند و در تمام این خبرها علیه موقوفات فقط چهره این‏ها تکرار می‏شود، اظهار داشت: برای ما اقدام از طریق مراجع قضایی محفوظ و در جریان است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه خود این دو نفر در گذشته درخواست 20 هکتار زمین در یکی از موقوفات را برای ساخت و ساز مسکونی به اسم یک تعاونی کرده بودند، توضیح داد: مکان مورد نظر آنان حتی در شیب تندتر و ارتفاع بسیار بالاتر از آنچه علیه آن مدعی شده بودند، قرار گرفته بود.

زینلی ادامه داد: عدم اجابت خواسته این افراد منجر به گزارش‏های زنجیره‏ای در بخش خبری 20:30 علیه موقوفات پایین‏دستی شده است.

خبرها غرض‏ورزانه است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در بیان یکی دیگر از دلایل غرض‏ورز بودن این خبرها اظهار داشت: با توجه به اینکه ملک مورد نظر در این اخبار موقوفه است، اما حتی یک بار این خبرنگاران برای پرسیدن یک سئوال به اداره ما نیامده‏اند.

زینلی یکی دیگر از ادعاهای این مصاحبه‏کنندگان و مصاحبه‏شوندگان را مخالفت‏های مردمی خواند و تصریح کرد: این در حالی است که سرمایه‏گذاران و مستأجران ملک که در قالب شرکتی بزرگ فعالیت می‏کنند و نه یک یا دو شخص خاص، حضورشان 15 سال پیش از طریق مزایده و با رضایت مردم محل و هیئت امنای حسینیه دشت مشغول بوده است.

وی تصریح کرد: حتی پروژه احداث مجتمع گردشگری را نیز هیئت امنا و متولیان وقت موقوفه که از معتمدان محله هستند، به ما معرفی کردند و ما بر اساس درخواست آنها، طرح را برای تثبیت و تجویز به سازمان متبوع خود ارائه کردیم.

مصاحبه‏ای با تصاویر نامربوط

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به مصاحبه اخیر 20:30 با رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مبهم است که ایشان ابتدا در مورد ملکی در لواسان سخن می‏گویند و یک نکته کلی هم درباره موقوفه سرخه پلنگان مطرح می‏کنند، ولی تصاویری از موقوفه‏های سرخه پلنگان و تابلوهای شرکت مذبور پخش می‏شود.

وی ادامه داد: بعید می‏دانم رئیس کمیسیون اصل 90 فرق موقوفه‏خواری و زمین‏خواری را نداند و بعید می‏دانم به مکانی که سند رسمی کشور در آن وجود دارد و تحت مالکیت اداره اوقاف و در رأس آن نماینده ولی فقیه قرار گرفته، برچسب زمین‏خواری بزند.

زینلی با بیان اینکه فکر می‏کنم در پخش این خبر از رئیس کمیسیون اصل 90 سوء استفاده شده است، افزود: دلیل این ادعا این است که اگر تمام این‏ها هم درست باشد، کمیسیون اصل 90 باید مدارک آن را به مراجع قضایی ارسال و بعد از احراز تخلف و مشاهده اعمال غیر قانونی، مسئله را علنی کند.

وی با ذکر اینکه احتمال می‏دهیم این مصاحبه به صورت کامل پخش نشده باشد، خاطرنشان کرد: مرد قانون و یک حقوق‏دان، آن هم رئیس کمیسیون اصل 90، مسلما جملاتش را به دقت ابراز می‏کند؛ زیرا به تبعات قانونی آن کاملا واقف است.

*هر چه فریاد می‏زنیم، صدا و سیما توجهی نمی‏کند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند تصریح کرد: نمی‏دانم چرا هر چه فریاد می‏ زنیم و از مسئولان صدا وسیما می‏ خواهیم که پیگیر قضیه شوند، اتفاق خاصی نمی ‏افتد؛ گویا آنچه به جایی نرسد، فریاد است.

زینلی با بیان اینکه صدا و سیما برای جلوگیری از شایعات باید نقش مؤثرتری داشته باشد، اظهار کرد: در موقوفه مورد نظر نه ساخت و سازی شده و نه کاربری تغییر پیدا کرده است؛ بلکه طبق مجوزهایی، تمام اقداماتی که در این موقوفه انجام پذیرفته، از طریق اخذ مجوز از مراجع ذی‏صلاح بوده است.

وی گفت: در دفعات گذشته هر بار ما اعتراض کردیم، با سانسور خبری و مصاحبه ‏های گزینشی و بدون توجه به اسناد و مدارک، خبری بدتر از قبل پخش کردند؛ از این رو، ما در جریانات اخیر بیشتر سعی کردیم از خود سیدالشهدء (ع) و آبروی این بزرگوار استمداد کنیم تا صدای ما هم شنیده شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به شناخت کافی از این بخش خبری و واقف بودن به تعهد مسئولان تأکید کرد: مطمئنم که این کار توسط و به شیطنت بعضی از خبرنگاران بسیار کوچکش که مطمئنا دارای اغراض شخصی و کینه ‏توزانه هستند، انجام می ‏گیرد.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا