رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خبر داد؛

مشکلات وضعیت مالکیت پیست آبعلی ناشی از حضور افراد زمین‌خوار است/ طرح بهسازی هتل شالوزنه پیست آبعلی از سوی اداره ورزش و جوانان دماوند ارائه شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه مشکلات وضعیت مالکیت پیست آبعلی ناشی از حضور افراد زمین‌خوار می‌باشد،گفت: طرح بهسازی هتل شالوزنه پیست آبعلی از سوی اداره ورزش و جوانان دماوند ارائه شده است.

امید قمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با بیان اینکه در سال 96 شاهد بسیاری از اولین‌ها در این شهرستان هستیم گفت: هیئت تکواندو فعالیت بسیار خوبی در این شهرستان دارد و ما برای اولین‌بار میزبان بانوان در رشته تکواندو هستیم که باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ورزش پاراگلایدر در چنار شرق بیان کرد: چنار شرق فضای بسیار خوبی دارد و هم‌اکنون کمیته در این خصوص راه‌اندازی شده است که برای اولین‌بار قهرمانی بازی‌های انتخابی تیم ملی را در آن برگزار کردیم؛ اما برای راه‌اندازی سایت باید مالکیت زمین اثبات شود و در غیر این صورت باید بخش خصوصی وارد شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند تصریح کرد: در خصوص ورزش اسکی روی چمن یکی از معضلات بزرگ ما در بحث پیست آبعلی وضعیت مالکیت و حضور برخی افراد زمین‌خوار و مشکلات ناشی از آن است؛ سابقه پیست اسکی آبعلی از سال 1320 بوده است که به فدراسیون و اداره ورزش واگذار شده اما از زمان حضور بنده در این شهرستان، مستندسازی پیست آبعلی یکی از دغدغه‌ها بوده که به نتایخ خوبی نیز رسیده است.

قمی بیان کرد: درخواست ما مبنی بر واگذاری پیست آبعلی به ویژه هتل شالوزنه به بخش خصوصی بود، طرحی که ارائه کردیم در خصوص بازسازی این هتل بود اما نظر همکاران در وزارتخانه بر ساخت هتلی جدید بوده است.

وی ادامه داد: با این وجود با توجه به ساختار قدیمی و قدمت بنای هتل شالوزنه طرح اولیه خود را اعلام کردیم و قول مساعدت در این خصوص در زمینه بهسازی آن را دریافت کردیم که امیدواریم بتواند خدمات خوبی به ورزشکاران و خانواده‌ها ارائه کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند تاکید کرد: بخش خصوصی علاوه بر این که می‌توانند خدمات خوبی با نظارت اداره ورزش و جوانان ارائه دهد، می‌تواند موجب تحول در زمینه گردشگری و ورزشی در شهرستان دماوند شود.

قمی در خصوص تصرفات پیست اسکی آبعلی اذعان داشت: عدم مدیریت مناسب در سال‌های گذشته موجب شد که به شرایط موجود برسیم؛ اما با پیگیری راهکارهای جدید به دنبال این هستیم که پیست اسکی آبعلی به عنوان برند و با قدمتی که اولین پیست اسکی در ایران بوده به روزهای اوج خود بازگردد.

وی از برگزاری 39 برنامه ورزشی ویژه بانوان و 12 برنامه ویژه بانوان به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند خبر داد و بیان کرد: این موارد شامل برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است که در شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا