تنها 0.3 درصد از واحد صنعتی استان تهران در دماوند/ محرومیت از گاز و خروجی بسیار خطرناک ناحیه صنعتی

علاوه بر این که تنها سهم تعداد واحد صنعتی دماوند در استان تهران 0.3 درصد می باشد مشکلاتی از جمله محرومیت واحدهای فعال ناحیه صنعتی از انشعاب گاز  و خروجی بسیار خطرناک ناحیه صنعتی و اینکه  آیا شهرک صنعتی 2 سرنوشت مشابه ناحیه صنعتی آئینه ورزان خواهد داشت؟ خود را نمایان نموده است.

Shahrake sanati

به گزارش تارود علاوه بر اینکه تنها 0.3 درصد یعنی 63 واحد صنعتی از بین 17000 واحد صنعتی استان تهران در شهرستان دماوند واقع شده اند با این حال این واحد ها با مشکلات عمده ای دست و پنجه نرم می کنند. در میان مشکلات آن چه از زبان معاون سیاسی فرماندار نیز نقل شده است وضعیت سوخت واحدهای صنعتی فعال می باشد. علیرغم ادعایی که در رابطه با گازدار شدن ناحیه صنعتی آیینه ورزان مطرح شده بود(اینجا کلیک کنید) اما امسال هم سرما زودتر از گاز به ناحیه صنعتی رسید و عملا انشعابی از گاز به کارخانجات ناحیه صنعتی آیینه ورزان مشاهده نمی شود.

در این رابطه علی محمد مویدی زاده معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی اشاره نموده و بیان کرد: یکی از عمده ترین مشکلات این واحدها تامین سوخت مورد نیاز است . با فرا رسیدن فصل سرما و افت فشار گاز به دلیل مصارف بالای خانگی ، واحدهای تولیدی با مشکل مواجه می شوند . همچنین صاحبان برخی از این واحدها عنوان می کنند که میزان سوخت اختصاصی با میزان مصارف آنها هماهنگی ندارد و در میزان فعالیت و تولید آن واحد اثر منفی می گذارد .

وی دیگر مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را عدم اختصاص یارانه مورد نظر در طرح هدفمندسازی یارانه ها دانست و اظهار داشت: از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی عدم اختصاص یارانه به این واحدها در فاز اول هدفمند سازی می باشد که امیداوریم با شروع فاز دوم در سال جدید این مشکل نیز مرتفع گردد .

مویدی زاده همچنین با اشاره به محدود بودن فعالیتهای تولیدی و صنعتی در شهرستان اظهار داشتند : در استان تهران 17000 واحد صنعتی موجود می باشد که از این تعداد، شهرستان دماوند تنها 63 واحد صنعتی را به خود اختصاص داده است.

معاون فرماندار دماوند ادامه داد:  با توجه به قابلیتها و استعدادهای منطقه این تعداد واحد تولیدی در شأن شهرستان نمی باشد و باید جهت ترغیب ایجاد صنایع غیرآلاینده در منطقه و جذب سرمایه گذار ، زمینه سازی و بستر سازی لازم صورت پذیرد . البته اقدامات خوبی توسط شرکت شهرکهای صنعتی دماوند بعمل آمده که از آن جمله می توان به ایجاد شهرک صنعتی شماره 2 دماوند و شروع به احداث چندین واحد تولیدی و صنعتی غیرآلاینده در آن اشاره نمود.

به گزارش تارود علیرغم این که تعداد واحدهای صنعتی موجود در شهرستان دماوند 63 عدد عنوان شده است، با این حال تعداد زیادی از واحد ناحیه صنعتی آئینه ورزان تنها در مرحله سوله یا شناژ رها شده و یا واحد صنعتی مربوطه تعطیل می باشد و در صورتی که به واگذاری زمین های شهرک صنعتی شماره 2 به افرادی که واقعا در پی تولید و ایجاد شغل باشند توجه نشود، شهرک صنعتی شماره 2 نیز سرنوشتی همانند ناحیه صنعتی پیدا خواهد کرد که همین تعداد  اندک واحد صنعتی در شهرستان دماوند هم تعطیل یا اصلا خرید زمین آن به قصد تولید نبوده است که شاید امروز می توانست صدها شغل در این منطقه ایجاد کند.

در کنار تمامی این مشکلات، خروجی ناحیه صنعتی آئینه ورزان به جاده اصلی نقطه ای بسیار خطرناک و مستعد حادثه می باشد و با اصلاح طول خروجی خطر از جان کارگران رفع خواهد شد که توجه به این موضوع ضروری است.

همچنین شایان ذکر است انتقال برخی از کارخانجات از جمله کارخانجاتی که واحد ریخته گری داشته اند از دماوند به ورامین باعث ایجاد کمترین وضعیت کار صنعتی در سطح شهرستان دماوند نسبت به باقی شهرستان های استان تهران شده است و بحران کار را بیش از پیش در این منطقه خوش آب و هوا مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا