امام جمعه دماوند:

مسئولان ناتوان از پست‌های مدیریت کشور استعفا دهند/ برخی از مردم به نان شب محتاج هستند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه مسئولان ناتوان از پست‌های مدیریت کشور استعفا دهند، گفت: برخی از مردم به نان شب محتاج هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در جمع مردم ولایت‌مدار و مؤمن این شهرستان با اشاره به وضع موجود در کشور اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد تلاطم در بازار ارز و سکه، لوازم خانگی، خودرو، لبنیات، محصولات غذایی، صنعتی و … بوده‌ایم.

وی افزود: قیمت‌ها نامعقول و غیرمنطقی و افسارگسیخته افزایش یافته و قدرت خرید مردم را کاهش داده است و منشأ مشکلات به وجود آمده ترکیبی از علت‌های داخلی و خارجی است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: از طرفی جنگ روانی رسانه‌های خارجی برای ناامید کردن افکار عمومی نسبت به کنترل و بهبود اوضاع از سوی دولت و حاکمیت و تلاش برای ایجاد اعتراض‌های خیابانی، آشوب و اغتشاش و از طرف دیگر، ناکارآمدی برخی مسؤولان و عدم خلاقیت و جسارت آن‌ها برای حل مشکلات دست در دست هم داده و زمینه‌های ایجاد مشکلات خاص اقتصادی و سیاسی را فراهم آورده است.

فتاح‌دماوندی گفت: مطالبه امروز مردم از دولت این است که اگر وزیر و مدیری در سال‌های اخیر نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبولی را از خود ارائه کند، بدون کمترین درنگی و اغماضی او را کنار بگذارند و نیرویی با انگیزه، جسور، انقلابی، متعهد و متخصص را جایگزین آن کنند.

وی تصریح کرد: دومین مطالبه مردم از دولت‌مردان این است که گلوگاه‌های فساد دولتی را ببندند که فسادهای دولتی گاهی از بانک‌ها، گمرک، بنادر مناطق آزاد، مراکز ثبت سفارش، مراکز تخصیص ارز آغاز می‌شود و باید آن‌ها را به شدت کنترل، بازرسی و نظارت کرد.

*دولت در مسائل اقتصادی از بروز فساد پیشگیری کند/ لزوم برخورداری تیم اقتصادی دولت از فرمانده‌ای مقتدر

امام جمعه دماوند بیان کرد: دولت در مسائل اقتصادی باید از بروز فساد پیشگیری کند، چراکه پیشگیری مقدم بر درمان است؛ همه تلاش‌ها باید به این جهت سوق داده شود که اصلاً فسادی اتفاق نیفتد تا دستگاه‌ قضایی مجبور به کشف و مجازات مفسدان شود؛ سومین مطالبه مردم این است که دولت و مسؤولان با مردم صادقانه و مستقیم سخن بگویند و طرح و برنامه خود را برای برون‌رفت از مشکلات فعلی صراحتاً بیان کنند.

فتاح‌دماوندی تأکید کرد: قوه قضایی باید با سرعت، دقت و رعایت عدل و انصاف مسائل را بررسی کندو مفسدان را به سزای اعمال خود برساند؛ مطالبه دیگر مهم مردم از دولت ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و برخورداری از یک فرمانده مقتدر در دستگاه اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: مسؤول مقتدر باید بتواند سیاست‌های اصولی، پایدار و قابل دفاع اتخاذ کند و چالش‌های به وجود آمده در حوزه‌های مالی، بانکی و ارزی و تولید را مدیریت و ساماندهی کند.

*مسؤولانی ناتوان مدیریت کشور استعفا کنند/ مردم بی‌مسؤولیتی را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه دماوند تأکید کرد: اگر در برخی موارد ناکارآمدی بوده، باید شفاف و بی‌پرده گفته شود و اگر لازم شد، مسؤولان از مردم عذرخواهی کنند؛ مسؤولانی که توان مدیریت کشور را ندارند، بهتر است که خودشان استعفا کنند و کنار بروند و بیش از این به مملکت و مردم آسیب نرسانند.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، اگر مردم بدانند که مسؤولان هرچه در توان داشته در طبق اخلاص گذاشته و تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات به کار گرفته، اما به هر تقدیر نتیجه مطلوب را به دست نیاورده، باز هم با بلندنظری و چشم‌پوشی به آن مسؤول فرصت جبران می‌دهند و خود مردم هم به آن مسؤول برای رفع مشکلات کمک خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر، اگر مردم مطلع شوند که مسؤولی به تنهایی از کرده خود پشیمان نیست و بلکه کینه خود را از بیت‌المال پر کرده و به‌واسطه دو تابعیتی بودن بار سفر به کشور دیگری بسته و فرزندان خود را قبل از خروج از کشور به بهانه تحصیل به آن کشور فرستاده، این وضع را تحمل نمی‌کنند.

*مدیران دو تابعیتی شناسایی شوند/ برخی به‌جای رفع مشکلات اقتصادی هنوز دنبال رفع حصر هستند

امام جمعه دماوند افزود: مردم از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی توقع دارند در مبارزه با فساد اقتصادی آستین بالا بزنند و مدیران دو تابعیتی را شناسایی و معرفی کنند و اقدامات لازم را در پیشگیری از حیف‌ومیل بیت‌المال انجام دهند.

فتاح‌دماوندی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در شعارهای سال‌های اخیر بارها تصریح فرمودند «رفع مشکلات اقتصادی کشور باید برای همه مسؤولان و مردم اولویت اول باشد»؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم باید وظیفه خود را در نظارت و مطالبه از دولت درباره مشکلات مردم به دقت، سرعت و جدیت انجام دهند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید از وزرا و رئیس‌جمهور سؤال، بازخواست و حتی استیضاح کنند و توضیح بخواهند؛ نمی‌دانم چرا برخی از نمایندگان مجلس در این شرایط که همه باید به دنبال رفع مشکلات اقتصادی باشند، هنوز به دنبال مسأله رفع حصر از فتنه‌گران هستند.

*مسأله امروز رفع حصر نیست، بلکه بیکاری و گرانی است/ آقای نماینده مجلس شما برای این مطلب داد بزن!

امام جمعه دماوند بیان کرد: مسأله امروز ما این نیست که چرا فلان اشخاصی در حصر هستند، بلکه مسأله ما بیکاری، گرانی، اعتیاد، طلاق و … است؛ شما بیایید برای اشتغال، تولید و رفع مشکلات کارگران و کارخانه‌داران گام بردارید و برای این قلم بزنید و نطق کنید که یک جوان می‌خواهد ازدواج کند نیاز به شغل دارد.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه جوانان امنیت شغلی، بیمه، مسکن، خوراک، درآمد و … می‌خواهند، ادامه داد: اکنون وقتی پدری می‌خواهد برای دخترش جهیزیه تهیه کند، با این نوسانات ارزی و دلار، قیمت یخچال و لوازم برقی دیگر آشپزخانه و منزل افزایش یافته و او چطور می‌تواند با آن حقوق ثابت چند ماه قبل برای دخترش جهیزیه تهیه کند؛ آقای نماینده مجلس شما برای این مطلب داد بزن!

وی با اشاره به اینکه برای رفع حصر شورای عالی امنیت ملی کشور به ریاست رئیس‌جمهوری هر وقت صلاح دانستند، تصمیم می‌گیرند، تأکید کرد: قیمت گوشت و مرغ، لبنیات و میوه را کنترل کنید؛ برخی از مردم به نان شب محتاج هستند، آن وقت شما مسائل غیرضروری را مطرح می‌کنید.

*مردم از برخی نمایندگان مجلس هوشیارتر هستند/ نمایندگی با وجود عهدشکنی آمریکا برگزاری رفراندوم را مطرح می‌کنند

امام جمعه دماوند با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان سیدحسن آیت نماینده مجلس در سال 1360، سرلشکر خلبان عباس بابایی و سرلشکر خلبان حسین لشکری در 14، 15 و 18 مردادماه خاطرنشان کرد: همچنین روز 15 مردادماه روز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما ژاپن در سال 1945 و روز 18 مردادماه 9 آگوست 1945 روز حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی ژاپن است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: آمریکا در این دو روز مجموعاً 220 هزار نفر از مردم ژاپن را کشت و معذرت‌خواهی هم نکرد و پشیمان نیست؛ آن‌ها استخوان‌های بدن‌های سربازان ژاپنی را هدیه می‌ساختند و برای هم می‌فرستادند؛ این آمریکا که خودش بزرگ‌ترین جنایت‌های اتمی را مرتکب شده، نگران دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وی بیان کرد: آمریکا فعالیت صلح‌آمیز ما را در دست‌یابی به انرژی هسته‌ای زیر سؤال می‌برد و از برجام خارج می‌شود و عهدشکنی می‌کند، آن وقت یکی دو نماینده مجلس مطرح می‌کنند که برای مذاکره با آمریکا باید رفراندوم برگزار شود؛ غافل از اینکه مردم ما سالی دو بار در سراسر کشور در راهپیمایی‌های عظیم 22 بهمن و روز قدس اعلام کرده‌اند تا زمانی که آمریکا از ذات استکباری خود دست برندارد، مردم ما دست دوستی به‌سوی او دراز نخواهند کرد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: مردم از برخی نمایندگان مجلس هوشیارتر هستند و دست چدنی آمریکا از زیر دست‌کش مخملی تشخیص می‌دهند که امیدواریم خداوند متعال آن غافلان و خوابیده‌ها را بیدار کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا