محرومیت دو میلیون نفر از مردم غزه از آب آشامیدنی

دفتر سازمان ملل متحد در غزه روز جمعه اعلام کرد که محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و اختلافات سیاسی باعث محرومیت دو میلیون نفر از مردم این باریکه از برق، آب شرب سالم و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، «رافینا شمدسانی» سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد در غزه همچنین از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود گردان فلسطینی خواست تا برای حل مشکلات مردم غزه اقدام کنند.

سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود گردان فلسطینی و مقام های محلی در غزه به تعهدات خود برای حمایت از مردم غزه پایبند نیستند.

رافینا شمدسانی با اشاره به بحران انسانی در غزه به ویژه با افزایش دمای هوا در فصل تابستان، گفت: وضعیت بد انسانی در غزه به شدت نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد با افزایش دما در غزه مردم این باریکه تنها چهار ساعت در روز از برق برخوردار هستند و قطعی برق بر ارائه خدمات درمانی، آب و فاضلاب این منطقه تاثیر خطرناکی گذاشته است.

مقام های فلسطینی پیش تر اعلام کرده بودند که بحران برق در بدترین شرایط خود قرار دارد.
این درحالی است که مقام های مصری موافقت کرده بودند تا برخی از وسایل مورد نیاز به کار رفته در تولید برق غزه و جایگاه های سوخت خودروهای ساکنان این منطقه، از طریق گذرگاه زمینی رفح، وارد غزه شود.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 و پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در همین سال، اقدام به محاصره زمینی و دریایی ساکنان غزه است که این امر منجر به وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و انسانی مردم این منطقه شده است.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا