مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران:

مجتمع آبرسانی دشت مشاء دماوند به‌زودی بهره‌برداری می‌شود/ روستای گرمابسرد تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار ندارد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه مجتمع آبرسانی دشت مشاء به‌زودی بهره‌برداری می‌شود، گفت: روستای گرمابسرد تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا پور رجب در آیین افتتاح مجتمع آب‌رسانی روستایی رودافشان از توابع شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای کلاک در خصوص این پروژه اظهار داشت: پروژه آبرسانی دو روستای کلاک و یدره از چهار روستای مجتمع آبرسانی رودافشانی جزو مصوبات دولت بوده و از صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این مجتمع از یک حلقه چاه فلمن در ارتفاع یک هزار و 700 متر تأمین آب می‌کند و برای اجرای پروژه 12 کیلومتر خط انتقال با استفاده از لوله فولادی مانیسمان و پلی اتیلن 20 بار در سایز 160 میلیمتر، 2 ایستگاه پمپاژ و سه باب مخزن ذخیره 50 مترمکعبی به ظرفیت یک هزار متر مکعب برای 500 خانوار به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: این مجتمع چهار روستای کلاک، یدره، رودافشان و مشهد از توابع شهرستان دماوند را تحت پوشش دارد که امروز آبرسانی از دو روستای کلاک و یدره به مرحله بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک روستاهای رودافشان و مشهد نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 237 میلیارد تومان به منظور افتتاح مجتمع‌های آبرسانی در روستاهای استان تهران از طریق صندوق توسعه ملی انجام می‌شود، افزود: تا پایان سال 10 مجتمع آبرسانی برای 112 هزار نفر جمعیت روستایی در دستور کار داریم.

این مقام مسئول با اشاره به 2 پروژه مهم در سال جاری در روستاهای استان تهران، گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نیکنامده از توابع شهرستان شمیرانات در شهریور ماه و تصفیه‌خانه آب روستای گل حصار شهرستان ری با استفاده از روش نانو فیلتراسیون برای نخستین بار در کشور تا پایان آبان افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اشاره به دیگر پروژه‌های این منطقه افزود: یک مجتمع آبرسانی در مهاباد فیروزکوه و یک مجتمع دشت مشاء دماوند را به زودی بهره‌برداری خواهیم کرد.

پور رجب در خصوص مشکلات آب روستای گرمابسرد از توابع شهرستان دماوند نیز گفت: این روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار ندارد و در نظر داریم بعد از اینکه تحت اختیار ما قرار گرفت بتوانیم مشکل آب این روستا را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا