رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند خبر داد؛

متأسفانه میانگین حیوان گزیدگی در سال به ۷۰۰ مورد افزایش ‌یافته است/ بیشتر موارد حیوان گزیدگی در شهرستان دماوند مربوط به حوزه شهری است/ مرکز بهداشت روستای سربندان دماوند نوسازی شد/ کلنگ‌زنی مرکز بهداشت و درمان در شهر آبسرد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند با بیان اینکه بیشتر موارد حیوان گزیدگی در شهرستان دماوند مربوط به حوزه شهری است، گفت: مرکز بهداشت روستای سربندان دماوند نوسازی شد و کلنگ‌زنی مرکز بهداشت و درمان در شهر آبسرد انجام گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن طهماسبی در حاشیه نشست حقوق شهروندی در فرمانداری دماوند با اشاره به طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد در این شهرستان، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح زنده‌گیری، میانگین حیوان گزیدگی در سطح شهرستان حدود ۴۵۰ مورد در سال بوده است که متأسفانه پس از اجرای آن، به ۷۰۰ مورد در سال افزایش ‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به واکسیناسیون‌های انجام‌شده در سطح شهرستان دماوند، خوشبختانه مورد ابتلا به بیماری هاری در این شهرستان وجود ندارد، اما عفونت‌های ناشی از حیوان گزیدگی مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند تأکید کرد: بیشتر موارد حیوان گزیدگی در این شهرستان، مربوط به حوزه شهری است که این موارد بیشتر در محدوده‌های مسکن مهر مشاهده و گزارش می‌شود، به همین منظور باید تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

طهماسبی از نوسازی مرکز بهداشت سربندان و کلنگ‌زنی مرکز بهداشت و درمان در شهر آبسرد به‌عنوان اقداماتی در راستای اجرای حقوق شهروندی نام برد و توضیح داد: با راه‌اندازی مرکز خدمات بهداشت و درمان در شهر آبسرد، ۹۰ درصد از مشکلات درمانی در این شهر مرتفع شده و از مراجعه اهالی آبسرد به شهر دماوند برای امور درمانی کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مکاتباتی در خصوص ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در مسکن‌های مهر گیلاوند و رودهن انجام‌ شده است که بر این اساس، تأسیس مراکز مذکور در دستور کار است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دماوند از انتقال بیماری تب مالت از طریق مصرف سبزی‌ها خبر داد و تأکید کرد: با توجه به اینکه شهروندان دماوندی از سبزی‌های کوهی استفاده می‌کنند، این نکته را باید موردتوجه قرار دهند که بیماری تب مالت می‌تواند از طریق مصرف سبزی به انسان منتقل شود

طهماسبی تصریح کرد: همچنین به‌این‌ترتیب باوجود سگ‌های ولگرد در کوه‌ها، ادرار سگ می‌تواند ناقل این بیماری به سبزی باشد، بنا بر این حتماً سبزی‌ها را ۲۰ دقیقه در محلول ضدعفونی‌کننده قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا