فعالیت ۱۵ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهرستان دماوند/ وجود ۵۲۰۰ واحد صنفی در شهرستان دماوند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از فعالیت ۱۵ فروشگاه زنجیره‌ای , وجود ۵۲۰۰ واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا میرزاکریمی در گفتگویی با اشاره به افزایش قیمت تمام کالاها، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از احتکار کالاها تمام سوله‌های سطح شهرستان را به همراه دیگر نهادها زیر نظر داریم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۲ مورد بازدید جهت نظارت بر عدم احتکار صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مقداری از اجناس احتکار شده کشف و پرونده آنها در حال رسیدگی است که این مواد احتکار شده شامل ۷۵۰ کیسه کود شیمیایی و ۳ هزار فیلتر تصفیه آب بوده که ارزش ریالی آن ۹۴۲ میلیون تومان بوده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با اشاره به اینکه طی ۶ ماه گذشته ۴۲۰۰ مورد بازرسی از صنوف میوه تره و بار، پوشاک، آرایشگران، املاک، خوار و بار فروشی‌ها، فروشندگان مرغ و ماهی صورت گرفت است، گفت: در طی این بازدیدها ۲۰۰ مورد به دلیل نداشتن پروانه کسب، تقلب و گران‌فروشی در صنوف مختلف اخطار پلمپ، ۶۰ واحد بدون پروانه کسب پلمپ و ۴۵۰ مورد شکایت از صنوف مختلف مورد بررسی قرار گرفت که ۵۰ درصد مصالحه و ۵۰ درصد دیگر نیز به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

میرزاکریمی در خصوص فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان دماوند عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهرستان دماوند در حال فعالیت هستند که صدور مجوز برای فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدید در شهرستان به صلاح بازار شهرستان نخواهد بود.

میرزا کریمی تصریح کرد: روزانه ۳ اکیپ بازرسی در سطح شهرستان فعالیت دارند و علاوه بر آن شماره تماس ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: در اتاق اصناف شهرستان دماوند حدود پنج هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در حال فعالیت هستند که حدود ۴۰۰ واحد به صورت نیمه فعال، ۸۰۰ واحد بدون پروانه کسب داریم که اخطار پلمپ دریافت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا