رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد خبر داد؛

عدم تایید نقشه مرکز جامع سلامت آبسرد توسط واحد فنی دانشگاه شهید بهشتی/ جلوگیری از پدیده زمین‌خواری با واگذاری زمین‌های عالم المنفعه به شهرداری/ احداث آرامستان در شهر آبسرد با مشکل دریافت زمین و مجوز مواجه است

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد از عدم تایید نقشه مرکز جامع سلامت آبسرد توسط واحد فنی دانشگاه شهید بهشتی و جلوگیری از پدیده زمین‌خواری با واگذاری زمین‌های عالم المنفعه به شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات اظهار کرد: ما سه پروژه مهم داریم، موضوع آرامستان از موارد مهمی است که متأسفانه در این زمینه هنوز موفق به دریافت زمین و مجوز نشدیم.

وی افزود: علاوه بر این موضوع تفرجگاه برای ایجاد اشتغال بسیار مهم و مؤثر است، همچنین میدان میوه و تره‌بار و گل و گیاه از دیگر موضوعات مدنظر ماست؛ در کشور ما یک بازار میدان گل امام رضا و یک بازار فرعی در تهران داریم که گل‌های شاخه بریده ریشه‌ای و آپارتمانی در آن جمع و توزیع می‌شود.

رئیس شورای شهر آبسرد در خصوص هدف از تشکیل میدان میوه و تره‌بار بیان کرد: استان مازندران 60 درصد تأمین کننده گل‌های گلدانی و ریشه‌ای کشور است و ما به دنبال زمین هستیم؛ متأسفانه باگذشت پیگیری فراوان، زمین‌های باقی‌مانده از آبا و اجداد و نیاکان ما برای امور عالم المنفعه طبق قانون در اختیار اداره منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی است که برای اخذ آنها باید زمان طولانی طی کنیم.

نقیبی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر این زمین‌ها در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد دیگر زمین‌خواری وجود نخواهد داشت زیرا علاوه بر حفظ زمین در راستای امور عام‌المنفعه و نیاز منطقه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیش از هفت ماه از تهیه نقشه مرکز جامع سلامت آبسرد می‌گذرد و درحالی‌که مقرر بود گروه فنی دانشگاه شهید بهشتی نقشه را تهیه کنند ما خود به تهیه آن پرداختیم، اما این نقشه هنوز به تأیید نرسیده و باوجود گودبرداری، حدود پنج میلیارد تومان هزینه در بردارد که هیچ بودجه دولتی ندادند و حدود 600 میلیون تومان شهرداری در بودجه دیده و مابقی در قالب طرح خودیاری از طریق شهروندان و خیران سلامت انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر آبسرد در خصوص تعاونی مصرف بیان کرد: ساختمان کشتارگاه قبلی آبسرد که فرسوده و بلااستفاده شده بود تخلیه شد و در راستای تعاونی مصرف شهرداری مورد استفاده قرار گرفته است و خرید برای عموم آزاد است.

نقیبی اذعان داشت: ما در روزهای گذشته به‌اتفاق اعضای شورای اسلامی از بندر امیرآباد ساری در راستای صادرات شهرستان دماوند برای آسیای میانه بازدید کردیم، پروژه‌های خوبی می‌توان در این خصوص اجرا کرد، سوله آماده و پتانسیل خوبی برای آسیای میانه وجود دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کرده و ازنظر اقتصادی همه منطقه می‌توانند ذی‌نفع شوند.

وی از قرعه‌کشی مسابقات فوتسال و شرکت 24 تیم از شهرها و روستاهای شهرستان دماوند خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد با اشاره به مصوبات سال 96 گفت: در 6 ماه آغاز به‌کار شورا تعداد 18 مصوبه مالی به تعداد 90 بند، 18 مصوبه داخلی به تعداد یک‌صد و 74 بند، چهار مصوبه نشست شورا و شهرداری به تعداد 30 بند انجام شد.
نقیبی تصریح کرد: در دوماهه آغاز سال نیز تعداد چهار مصوبه مالی با 34 بند و 6 مصوبه داخلی با 34 بند داشتیم.

وی اذعان داشت: از ابتدای آغاز به‌کار شورا کمیسیون‌های فرهنگی، ورزشی و برنامه، بودجه و عمران فعال شد و امیدواریم مسائل به‌صورت تخصصی برنامه‌ریزی‌هایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا