صدور 149 جلد سند مالکیت در حوزه شهری و روستایی شهرستان دماوند طی 6 ماه گذشته/ اجرای طرح هادی در روستاهای اهران، بیدک، چنار شرق، زان و یلقان دره در دستور کار قرار دارد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از صدور 149 جلد سند مالکیت در حوزه شهری و روستایی طی 6 ماه گذشته و اجرایی شدن طرح هادی در روستاهای اهران، بیدک، چنار شرق، زان و یلقان دره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محسن حاجی عزیزی با اشاره به صدور سندهای روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر تحت پوشش این نهاد طی 6 ماه گذشته، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سندهایی که به مردم روستا و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت همچون شهرهای آبسرد، آبعلی و کیلان صادر شده، 30 سند در روستا و 119 سند مربوط به حوزه شهری بوده است.

وی با اشاره به تسهیلات روستایی نیز خاطرنشان کرد: چند نوع تسهیلات به مردم توسط این نهاد اختصاص می‌یابد که یکی از آنها تسهیلات ویژه 18 میلیون تومانی برای ساخت مسکن و 20 میلیون تومانی برای تخریب و نوسازی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: 62 نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که در 6 ماه نخست امسال تاکنون 30 نفر تسهیلات دریافت کردند و همچنین 25 مورد برای دریافت وام حوادث معرفی شدند که از میان 15 مورد منجر به انعقاد قرارداد شد.

حاجی عزیزی گفت: برای تعمیرات دو میلیون تومانی از 10 مورد معرفی شده تاکنون پنج مورد قرارداد انعقاد کردند.

وی در خصوص وضعیت مسکن مهر مهرآباد بیان کرد: 26 تعاونی در این شهرک مسکونی فعالیت می‌کنند که شامل چهار هزار و 275 واحد است که سه هزار  205 واحد تکمیل شده و 468 واحد نیمه فعال است و تعداد متقاضیان اختصاص یافته 3702 و فاقد متقاضی 573 نفر و تعداد فروش اقساطی دو هزار و 513 مورد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند عنوان کرد: به منظور تکمیل 1243 واحد، درخواست دریافت تسهیلات 40 میلیون تومانی داده‌ایم و علاوه بر این موضوع به غیر از 4275 واحد در حدود دو هزار 700 واحد به صورت انفرادی از تسهیلات مسکن مهر استفاده کردند و اقدام به ساخت کردند.

حاجی عزیزی در ارتباط با طرح هادی روستایی نیز تصریح کرد: اجرای طرح هادی در خصوص روستاهای اهران، بیدک، چنار شرق، زان و یلقان دره در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم جهت اجرای این پروژه عمرانی را در هفت روستا با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان شده است، گفت: هم اکنون تهیه طرح هادی در 13 روستا از محل اعتبارات سال 91، 94 و 95 در حال بازنگری است که این مهم کمک شایانی به اهالی روستا در خصوص تغییر کاربری برای روستاهایی که افزایش جمعیت دارند خواهد کرد.

همچنین حاجی عزیزی در مورد فعالیت‌های این نهاد در طی شش ماه دوم امسال بیان کرد: اجرای طرح هادی در هفت روستا با در نظر گرفتن اعتبار دو میلیارد تومانی و انجام پروژه آسفالت معابر هفت روستا سربندان، مهرآباد، جابان، وادان، حصار، نوده و به یدک با تأمین یک هزار تن قیر یارانه‌ای که 700 تن قیر در قالب معادل سازی (50 درصد تأمین آسفالت توسط بنیاد مسکن) و 300 تن قیر مستقیم (توسط شورا از محل اعتبارات ارزش افزوده) و 9 هزار تن آسفالت که در مجموع 58 هزار و 230 متر مربع را آسفالت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، طبق سرشماری سال 1395، شهرستان دماوند دارای 168 روستا و آبادی است که از این میزان 53 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا