«سی‌ان‌ان»: هکرهای روس به اطلاعات حساسی درباره «ترامپ» دست یافتند

شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعلام کرد که مقامات آمریکایی از سند محرمانه اطلاعاتی خبر داده‌اند که از تهدید هکرهای روس مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعاتی حساس درباره «دونالد ترامپ» حکایت دارد.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اسنادی که هفته گذشته در اختیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قرار گرفته است شامل ادعاهایی می‌شد مبنی بر اینکه برخی هکرهای روس اطلاعاتی حساس درباره رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اختیار دارند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، این ادعاها درباره اطلاعات حساسی که در اختیار هکرهای روس قرار گرفته است، در گزارش دو صفحه‌ای ضمیمه شده به گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا به ترامپ و اوباما درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا مطرح شده است.

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی آگاه که نامشان فاش نشد، اعلام کرد، این اطلاعات در اسناد جمع‌آوری شده توسط یک عامل اطلاعاتی سابق انگلیسی بدست آمده است.

بر اساس این گزارش، اف بی آی در حال حاضر مشغول انجام بررسی‌های لازم درباره صحت این ادعاهاست که به طور کلی از اطلاعات بدست آمده از منابع روس نتیجه گیری شده است.

مقامات اف بی آی از هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، هشدارها به ترامپ در شرایطی مطرح شده است که «جیمز کلپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز درباره نفوذ چندجانبه روسیه و کمپین جاسوسی در اروپا و آمریکا هشدار داده بود.

در گزارش محرمانه جامعه اطلاعاتی آمریکا ادعا شده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شخصا دستور داده تا برای کمک به افزایش آراء الکتورال ترامپ از طریق بی اعتبارسازی کلینتون به عنوان رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش شود.

با این وجود، «جیمز کامی» مدیر اف بی آی روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که روسیه حساب‌های اینترنتی حزب دموکرات را هک کرده است اما هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد هکرهای روس موفق به هک اطلاعات درباره دونالد ترامپ شده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا