سوگواره دانش‌آموزی «احلی من العسل» در شهر آبسرد برگزار شد+تصاویر

همزمان با سالروز شهادت حضرت قاسم بن حسن(ع)، سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» در مدارس شهر آبسرد واقع در شهرستان دماوند با حضور مسئولان برگزار شد.13950717000514_photolبه گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این همایش، علاوه بر حضور 850 دانش‌آموزان پسر آبسردی، امام جمعه آبسرد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد، فرماندهان بسیج و کلانتری آبسرد و شماری از فرهنگیان و معلمان حضور داشتند.

دانش‌آموزان آبسردی در ششمین روز از ماه محرم ابتدا با حرکت دسته‌های سینه‌زنی در خیابان‌های شهر و سپس با تجمع در مدرسه شهید امیر شعبانی با نوای حاج حسن مرادی و حاج حسن علی‌اکبری در سوگ نوجوان کربلا عزاداری کردند.

دانش آموزان آبسردی با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در عزای حضرت قاسم (ع) با برگزاری همایش «احلی من العسل» عهدی دوباره با سالار شهیدان بستند.

همایش «احلی من العسل» مدت چند سالی است که در روز ششم ماه محرم و سالروز شهادت حضرت قاسم بن حسن(ع) به صورت متمرکز شهرستانی در شهر آبسرد برگزار می‌شود.
*نوجوانان از خلقیات حضرت قاسم(ع) در زندگی خود استفاده کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی، امام جمعه شهر آبسرد در همایش بزرگ عزاداری دانش‌آموزان آبسرد با عنوان «احلی من العسل» در مدرسه شهید امیر شعبانی این شهر با اشاره به اینکه حضرت قاسم بن الحسن بعد از شهادت پدرش تحت سرپرستی امام حسین (ع) قرار داشتند، اظهار کرد: حضرت قاسم (ع) در خانه ولایت و امامت به دنیا آمدند و مادر ایشان بانوی پاکدامنی به نام نجمه بود.

وی با بیان اینکه حضرت قاسم (ع) در سال46 یا47 هجری قمری به دنیا آمدند، گفت: امام حسن مجتبی (ع) به این دلیل نام پسرشان را قاسم نهادند که پیامبر اکرم (ص) پسری به این نام داشتند و به همین منظور حضرت برای احترام به رسول‌الله(ص) از ایشان پیروی کردند.

امام جمعه شهر آبسرد در خصوص صفات برجسته حضرت قاسم (ع) بیان کرد: شجاعت این نوجوان 13 ساله که در کربلا تعداد زیادی را به هلاکت رساندند، از بارزترین صفات این نوجوان است.

میرشریفی با اشاره به علاقه شدید امام حسین (ع) به حضرت قاسم (ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) با توجه به وصیت امام حسن(ع) علاقه شدیدی نسبت به حضرت قاسم(ع) داشتند.

وی درباره تحریف داستان عروسی و ازدواج حضرت قاسم (ع) تصریح کرد: داستان ازدواج حضرت قاسم (ع) یک تحریف است، زیراکه ایشان نوجوان بودند و شهید مطهری در کتاب خویش این موضوع را رد کرده‌ است.

امام جمعه شهر آبسرد با اشاره به اینکه شعار حضرت قاسم (ع) در روز عاشورا «احلی من العسل» بوده است، روایت کرد: وقتی شب عاشورا امام حسین (ع) با یارانش صحبت می‌کردند، حضرت قاسم (ع) که در گوشه‌ای به صحبت‌های عمویش گوش می‌دادند، ایستادند و سؤال کردند «آیا من هم شهید می‌شوم؟».

میرشریفی ادامه داد: امام حسین (ع) از فرزند برادرش سؤال کرد که مرگ نزد تو چگونه است؛ ایشان فرمودند «مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است».

وی با اشاره به اینکه حضرت قاسم (ع) الگوی خوبی برای نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: نوجوانان باید از این اسوه ارزشمند درس بگیرید و از خلقیات او در زندگی خود استفاده کنند.

13950717000512_photol13950717000505_photol 13950717000506_photol 13950717000519_photol 13950717000520_photol

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا