سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند خبر داد؛

خروجی شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌ها باید مشهود باشد/ پیست آبعلی در کلیه فصول سال باید مورد استفاده قرار گیرد

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی استفاده از بخش سرمایه‌گذاری خصوصی است گفت: خروجی شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌ها مشهود باشد و پیست آبعلی در کلیه فصول سال باید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در اولین نشست هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: مهمترین موضوع در این خصوص بحث شورای سرمایه‌گذاری است، در واقع راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تامین اعتبار امور عمرانی و پروژه‌های شهری و روستایی استفاده از بخش سرمایه‌گذاری خصوصی است.

وی افزود: برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد باید شرایط و بستر لازم فراهم شود تا سرمایه‌گذاران احساس امنیت کرده و به موضوعاتی که ما با آنها درگیر هستیم ورود کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: بر این اساس، آیین‌نامه‌ای به شهرداری‌ها ابلاغ شده و باید شورای برنامه‌ریزی در شهرداری‌ها فعال شود و پس از تشکیل نشست، گزارش به فرمانداری ارائه شود.

صفری خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از موارد نتوانستیم از شهرها به صورت کامل استفاده کنیم، به عنوان مثال با گذشت۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در منطقه پیست آبعلی که فرصتی طلایی است، به جای کسب درآمد در حال هزینه برای نگهداری آن هستیم؛ در حالی که باید ساماندهی مالکیت صورت گیرد و پس از آن با اعلام فراخوان سرمایه‌گذاران به ارائه طرح بپردازند.

وی تاکید کرد: پیست آبعلی در تمام سال باید مورد استفاده قرار گیرد و تنها به زمان بارش برف محدود نباشد؛ می‌توان با احیای پیست چمن و هتل از قابلیت این مجموعه استفاده شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: متاسفانه این امر شهرهای دیگر را نیز در برمی‌گیرد چرا که فرصت سرمایه‌گذاری زیادی داریم اما باید محکم پای این موضوع بایستیم و به نظر می‌رسد که بهترین راه در این خصوص شورای سرمایه‌گذاری است.
صفری عنوان کرد: در این خصوص شورای شهرداری‌ها باید برنامه و گزارش نشست خود را ارائه دهند؛ همچنین در بخش

شهری قصد ما این است که شورای سرمایه‌گذاری شهر را تقویت کنیم، در بخش روستایی نیز حتما در بخش رودهن و مرکزی شورای سرمایه‌گذاری بخش وجود باشد.

وی تصریح کرد: دهیاری‌ها با امکانات موجود می‌توانند فعالیت زیادی کنند که اگر در بخش روستایی فرد سرمایه‌گذاری قصد ورود داشته باشد آیین‌نامه شهرداری‌ها در خصوص شورای سرمایه‌گذاری در بخش پیاده شود.

*خروجی شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌ها باید مشهود باشد

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند یادآور شد: بسیاری از امورات مربوط به کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی در روستاها توسط روستاییان ساده‌تر است؛ در بخش گردشگری در رودهن و بخش مرکزی روستاهایی داریم که قابلیت گردشگری دارند اما اقدامی در این زمینه انجام نمی‌شود که این جای سوال دارد؛ در این راستا تاکید ما بر تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در دو بخش دماوند و رودهن است.

صفری گفت: موضوع بعدی احیای شورای هماهنگی شهرستان دماوند است که در این خصوص می‌توان موضوعات کلی را مطرح کرد و هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

وی با پرداخت به موضوع بازیافت اذعان داشت: در حال حاضر شرکتی در این خصوص تشکیل شده است، اما در نهایت باید منجر به تاسیس کارخانه بازیافت شود و این امر ارتباط مستقیمی به شهرداران دارد، به هر روی خروجی شرکت بازیافت باید مشهود باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماونداضافه کرد: قبلا زمینی در این خصوص در نظر گرفته بودیم، در سال گذشته نیز تعدادی از سرمایه‌گذاران وارد شده بودند؛ اما باید با تکنولوژی روز و برنامه مدون به آن پرداخت.

صفری عنوان کرد: موضوع بعدی در این راستا مربوط به برنامه و بودجه است اگر بودجه را به عنوان برنامه تلقی کنیم قطعا به نتیجه بهتری می‌رسی؛ از این رو لازم است که در تنظیم بودجه شهرداری‌ها دقت لازم به عمل آید، چرا که بسیاری از مشکلات ما به دلیل عدم دقت لازم در زمینه بودجه است.

وی با پرداخت به بحث برون‌سپاری امور شهرداری‌ها تاکید کرد: این امر از اهمیت خاصی برخوردار است، اما به نظر می‌رسد که عزمی برای شهرداری‌های ما در این خصوص وجود ندارد، اگر این امر در سیستم اجرایی شهرداری‌ها انجام نشود بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بیان کرد: نکته قابل توجه این است که برای بودجه‌نویسی باید تیم مشاوره قوی وجود داشته باشد، بودجه عملیاتی نوشتن کار ساده‌ای نیست و مشروط بر مبنای خوب است.

در ادامه این نشست غلامرضا ذبیحی، رئیس شورای اسلامی شهر دماوند اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم این است که محور توسعه باید تعریف شود؛ شهر کیلان در زمانی محل تولید صنایع‌دستی بود و شاید بتوان با 500 میلیون تومان آن را مجددا احیا کرد و محوری برای اقتصاد باشد.
وی افزود: تا زمانی که بودجه‌های شهرداری عملیاتی نشود به عنوان گاوصندوق خواهد بود زیرا محوری برای آن تعریف نمی‌شودغ همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری علی‌رغم تشکیل شورای سرمایه‌گذاری در طول چهارسال گذشته و برداشتن قدم‌های بزرگ، آفت‌های بزرگی نیز دارد که باید با توجه به شیوه‌نامه ابلاغی انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دماوند بیان کرد: اگر ترکیب شرکت به علاوه کارگروه گردشگری و سایر کارگروه‌های فرمانداری تلفیق شود، به نظر می‌آید قدم‌هایی در راستای توسعه برمی‌داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا