امام جمعه دماوند:

راهپیمایی اربعین حسینی قدرت‌نمایی محبان اهل‌بیت (ع) مقابل یزیدیان زمان است/ موکب شهرستان دماوند در کربلا پذیرای زوار ایرانی و عراقی بود

امام جمعه دماوند با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی قدرت‌نمایی محبان اهل‌بیت (ع) مقابل یزیدیان زمان است، گفت: موکب شهرستان دماوند در کربلا پذیرای زوار ایرانی و عراقی بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند طی سخنانی، یکی از جلوه‌های تقوا و ایمان و خداپرستی و اطاعت از فرامین الهی را برگزاری راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی دانست و اظهار داشت: این حرکت عظیم در کشور ما و بین شیعیان جهان به یک فرهنگ تبدیل شده است و جلوه عملی شعار عاشورایی ما محسوب می‌شود.

فتاح دماوندی افزود: زائران حسینی با حضور در کربلا، دوستی خود را با اهل بیت پیامبر ابراز می‌کنند و دوستی با دوستان امام حسین (ع) را ثابت می‌کنند و در این اجتماع عظیم از هر رنگ و نژاد و زبان همگی لبیک یا حسین می گویند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین قدرت نمایی تمام عیار محبان اهل بیت در برابر یزیدیان زمان است، گفت: میلیون‌ها نفر از حداقل ۶ کشور جهان در این راهپیمایی حضور دارند و در هیچ جای جهان چنین جنبش دینی و سیاسی با قالب حماسی وجود ندارد و حرکت اربعین مقدمه ساز قیام مهدوی است و تمدنی که اربعین به ما می‌آموزد مبتنی بر عدل و ایثار و همدردی و البته ستیز با کفر و الحاد و شرک و ظلم است.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی از پوشش این حماسه بزرگ انسانی و انسان‌ساز و این نهضت تمدن ساز خودداری می‌کردند اظهار داشت: سؤال اینجا است که چرا رسانه‌های غربی نادرترین رویداد خبری جهان و بزرگ‌ترین حماسه قرن را منعکس نمی‌کنند و جواب این است که آنها به دنبال اخباری هستند که به منافع آنها کمک کند و دشمنان به خوبی می‌دانند که ترویج فرهنگ اربعین تیشه به ریشه آنها خواهد زد.

فتاح دماوندی در ادامه بیان داشت: اگر مردم جهان بفهمند که تنها راه نجات آنها از حکومت‌های استعمارگر و ظالم مبارزه و استقامت و بیعت نکردن با آنها است، و اگر این درس عملی را از حضرت سیدالشهدا بیاموزند آنگاه قیام‌های عدالت طلبانه و آزادی خواهانه فراوان خواهد شد و پایه‌های حکومت یزیدیان زمان به لرزه خواهد افتاد، لذا از انعکاس اخبار راهپیمایی اربعین هراس دارند.

وی با اشاره به اینکه ما باید این حرکت مردمی و خودجوش و بی سابقه را قدر بدانیم و در گسترش آن تلاش کنیم افزود: اربعین غنیمت و گنج بزرگ مسلمانان است و حرکت تمدن ساز اربعین بیمه کننده همه جوامع اسلامی می‌باشد، اربعین نماد وحدت مسلمین شده است و حرکتی همراه با شور و شعور می‌باشد، شعوری که جان‌ها را آماده قیام می‌کند.

خطیب جمعه دماوند، ضمن قدردانی از همه کسانی که در برگزاری این زیارت تلاش کردند، افزود: از شهرستان دماوند هم صدها نفر به خیل این زائران پیوستند و موکب امام حسن مجتبی (ع) در کربلا پذیرای زوار دماوندی و ایرانی و عراقی بود.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه این روزها در منطقه تحولات خاصی در حال شکل‌گیری است اظهار داشت: شاهزاده خام و ناپخته عربستان بازی جدید داخلی و خارجی را به راه انداخته است و از طرفی در پی از بین بردن مخالفین خود در داخل و فراهم کردن مقدمات بیشتر برای پادشاه شدن این جوان خودسر که با دستگیری‌های گسترده شاهزادگان سعودی همراه شده است او کمیته عالی مبارزه با فساد را به ریاست خود تشکیل داده است و می‌خواهد میدان سیاسی را از هر مخالف خالی کند و سران و سرمایه‌داران و در رأس آنان بن ناصر و ولید بن حلال را خلع سلاح نماید تا در آینده خطرساز نشوند.

امام جمعه دماوند افزود: ولیعهد عربستان قصد دارد هم پز مقابله با فساد را بدهد و هم بر ثروت آنهاتسلط یابد و آن پول ها رادر اختیار خود قرار بدهد همانطور که بر اساس گفته ها تاکنون ۲ تریلیون ریال سعودی را مصادره کرده است، او همان کسی است که بر بل جنگ یمن کوبید و برای سیاست ایران هراسی و مبارزه با جبهه مقاومت تلاش بسیار کرده است.

وی در ادامه گفت: در بعد خارجی فتنه بی‌ثبات کردن لبنان را رقم زده‌اند و وقتی عربستان در سوریه و عراق و یمن با شکست مواجه شد سعی کرد لبنان را به سمت بحران جدیدی سوق دهد که هدف نهایی آن حذف حزب‌الله و کاهش نقش و تأثیرگذاری ایران در منطقه است.

فتاح دماوندی بیان داشت: سعد حریری نخست وزیر لبنان روز شنبه در عربستان از مقام خود کناره‌گیری کرد او سال گذشته بعد از ۲۰ ماه خلاء سیاسی در لبنان با توافق گروه‌های سیاسی نخست وزیر لبنان شد و اکنون با شکست گروه‌های تروریستی و در حالی که منطقه به سمت ثبات نسبی در حرکت است عروسک خیمه شب بازی سعودی‌ها شده است و بار دیگر لبنان را به سمت بحران سیاسی و امنیتی سوق داد و چوب خیانت خود را خواهد خورد.

خطیب جمعه دماوند اظهار داشت: سعودی‌ها از افزایش محبوبیت حزب الله در لبنان ناراحتند سعودی‌ها در تبعیت از سیاست‌های آمریکا برای این که خاورمیانه باید همیشه نا امن باشد دست به بحران سازی جدیدی زده‌اند و اکنون که بحران جدایی طلبی کردها در عراق خاتمه یافته، اکنون که داعش در عراق و سوریه در حال نابودی کامل است و اکنون که سیاست‌های ایران و جبهه مقاومت حرف اول را می‌زنند و با گذشت ۷ سال از فتنه داعش و تکفیری‌ها سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها و آمریکائی‌ها به اهداف خود نرسیدند بازی جدیدی را طراحی کردند و نوک پیکان جنگ و بی ثباتی را به سمت لبنان نشانه گرفته‌اند.

وی گفت: آل سعود مجری برنامه‌های تل آویو و واشنگتن شده است و استعفای سعد حریری بی‌ارتباط با راهبرد جدید رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و حزب الله نیست و ریاض مجری راهبرد ترامپ شده است و این‌ها رامی توان از سفر معنادار ترامپ به تل آویو و ریاض و استعفای سعد حریری در ریاض فهمید و این ائتلاف عبری عربی غربی علیه جبهه مقاومت است.

فتاح دماوندی بیان داشت: سعودی‌ها در پی عادی سازی روابط با اسرائیل هستند تا به آمریکا خوش خدمتی کنند، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفته ما داریم تلاش می‌کنیم به کمک متحدانمان موج تازه‌ای از فشار دیپلماتیک را علیه ایران به راه بیاندازیم و در همین راستا اسرائیل بداند ایران روز به روز محبوب‌تر، قدرتمند‌تر و عزیزتر می‌شود و به لطف خدای متعال و عنایت امام زمان علیه سلام و با رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب آتش فتنه‌های دشمنان خاموش و نقشه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد.

امام جمعه دماوند در پایان اظهار داشت: روز چهارشنبه آینده روز ارتحال ملکوتی علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان است و روز بزرگ داشت آن انسان الهی است و زحمات این عالم بزرگ شیعی را که خدمت بزرگی به عالم اعلام کرد و روز جمعه هفته آینده هم روز رحلت رسول مکرم اسلام محمد صلی علیه واله و امام مجتبی است و انشااله دستجات عزاداری به صورت گسترده حرکت خواهند کرد و مجالس و محافل بیان مناسب و سبک زندگی پیامبر تشکیل خواهد شد و همگان را از فیوضات این خورشید رحمت الهی بهره‌مند شویم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا