امام جمعه شهرستان دماوند:

دشمنان با صرف هزینه به دنبال برداشتن حجاب از سر بانوان هستند/ سبک زندگی برترین بانو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه دشمنان با صرف هزینه به دنبال برداشتن حجاب از سر بانوان هستند، گفت: سبک زندگی برترین بانو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد به بیان جایگاه بانوان در جامعه پرداخت و گفت: به حق و حقوق بانوان در دوران جاهلیت و در شاهنشاهی ظلم شد، در حالی زن یک مربی جامعه است.

وی افزود: دشمنان هدفشان از بیان آزادی، پایین آوردن منزلت اجتماعی و خانوادگی زن است و با ترویج بی‌بند و باری و آزادی‌های جنسی می‌خواهند نهاد خانواده را به فروپاشی بکشانند و نقش مهم مادری و همسری را کم اهمیت جلوه دهند.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری کنفرانس سازمان همکاری امنیت در اروپا در خصوص قاچاق انسان‌ها خاطرنشان کرد: سالانه حدود 200 هزار زن و دختر در اروپا به خود فروشی و کارهای مشابه کشیده می‌شوند و در حال حاضر قاچاق انسان در قالب روسپی‌گری، کار اجباری و فرزند خواندگی غیرقانونی گریبان گیر 54 کشور عضو این کنفرانس است.

فتاح دماوندی اضافه کرد: در تفکر لیبرال سرمایه‌داری غرب، خانواده مانعی برای آزادی عمل بانوان در مشارکت اجتماعی بیشتر و در نتیجه کار بیشتر تلقی می‌شود و به همین دلیل نیز انواع آزادی‌ها را به بانوان دادند.

وی افزود: ثمره این آزادی‌ها پاشیده شدن نهاد خانواده‌ها بوده و کارکردهای مهم خانواده مثل مراقبت و تربیت فرزندان از بین می‌رود و فرزندان تک والد و کودکان سر راهی افزایش می‌یابد و نسلی آسیب‌پذیر، خشونت‌گرا، غیراخلاقی و نابهنجار روی کار می‌آیند.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: حجابی که اسلام می‌گوید وسیله مصونیت و محفوظ ماندن بانوان از تعرضات و هتک حرمت‌ها است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی آن کسانی که خانواده را تحقیر می‌کنند هم به ملت هم به بانوان و هم به جامعه بانوان خیانت خواهند کرد.

فتاح دماوندی بیان کرد: دشمنان ما هزینه می‌کنند تا حجاب را از سر بانوان برداشته شود و از دشمنان هم غیر از این توقعی نیست، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی چرا برخی از خواص در مسئله حجاب اجباری می‌دمند و برخی از رسانه‌ها و روشن فکر نماها هم آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بی‌حجابی در ملأ عام در جامعه اسلامی حرام است و مثل هر حرام دیگری باید جلوی آن گرفته شود، اما اگر در خلوت کسی در مقابل نامحرم بی‌حجابی کرد باید بین خودش و خدای خویش پاسخگو باشد گر چه او هم مرتکب حرام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا