رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن:

خدمت‌رسانی به 13 هزار و 500 مشترک آبفا در سطح شهر رودهن/ نصب 30 دستگاه فشار شکن جهت متعادل‌سازی فشار آب در سطح شهر رودهن/ 60 انشعاب غیرمجاز در شهر رودهن شناسایی گردید

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن از خدمت‌رسانی به 13 هزار و 500 مشترک آبفا و نصب 30 دستگاه فشار شکن جهت متعادل‌سازی فشار آب در سطح این شهر خبر داد و گفت: از سال 94 تاکنون حدود 60 انشعاب غیرمجاز در شهر رودهن شناسایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مسعود هادی‌زاده در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: طی سالهای اخیر، اهالی شهر رودهن شاهد قطعی مکرر آب بودند و شرایط آبرسانی نامطلوب بود، اما با توجه به رویکرد شهر محوری، مدیریت مصرف جایگزین مدیریت تولید گردید.

وی افزود: در واقع به جای حفر چاه در این شهر، تغییر شبکه و نوسازی لوله های فرسوده مورد توجه قرار گرفت و این امر موجب مدیریت مصرف آب گردید.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن ادامه داد: توپوگرافی شهر رودهن به صورتی است که اختلاف سطح در نقاط مختلف شهر، 300 الی 320 متر می‌باشد، اما با توجه به طرح اجرا شده توانستیم با نصب 30 دستگاه فشار شکن اقدام به متعادل سازی فشار آب در سطح شهر کنیم.

هادی‌زاده خاطرنشان کرد: به این منظور هشت کیلومتر از شبکه های فرسوده اصلاح و نوسازی شد که 6 کیلومتر از این مقدار، مربوط به اصلاح شبکه های فرسوده و نصب فشارشکن می‌باشد.

*تامین آب شرب شهر رودهن از 13 حلقه چاه فعال/ نصب 2 فشارشکن در سادات محله آبعلی

وی تاکید کرد: در حال حاضر آب شرب شهری از 13 حلقه چاه فعال در رودهن و یک حلقه چاه در آبعلی تامین می‌شود، اما متاسفانه مصرف آب در این شهر بسیار بیشتر از حد استاندار جهانی است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن توضیح داد: بر اساس استاندارهای جهانی، میزان مصرف آب برای هر نفر ،175 لیتر در روز است، اما این میزان در شهر رودهن، 300 لیتر به ازای هر نفر در روز است، در حالی که با 10 درصد صرفه جویی می‌توانیم مشکل کم‌آبی را در فصل تابستان سپری کنیم.

هادی‌زاده با بیان نصب دو فشارشکن در سادات محله آبعلی تصریح کرد: از سال 93 تاکنون، 13 هزار 500 مترمکعب مخزن آب در مدار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در حالی که اکنون با 22 هزار 600 مترمکعب بهره‌برداری می‌شود که از این میان می‌توان به ظرفیت پنج هزار متر مکعب در محدوده مسکن مهر نام برد.

وی از آبرسانی به صورت پمپاژ به عنوان مهمترین مشکل آبرسانی در شهر رودهن نام برد و اظهار داشت: متاسفانه به علت آبرسانی به صورت پمپاژ، با هر قطعی برق در این شهر، شاهد قطعی آب نیز می‌باشیم.

*30 درصد از حوادث مربوط به آبرسانی در شهر رودهن کاهش یافت/ استقرار 17 شیر آتش‌نشانی در سطح رودهن/ خدمت‌رسانی به 13 هزار و 500 مشترک در سطح شهر رودهن

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن از شستشوی سالانه مخازن آب بر اساس برنامه ایمنی بهداشت خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال 95، 30 درصد از حوادث مربوط به آبرسانی در این شهر کاهش یافت که این به معنای رضایت مردم و اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

هادی‌زاده در خصوص شیرهای آتش نشانی موجود در سطح شهر توضیح داد: در حال حاضر تعداد 17 شیر آتش‌نشانی در رودهن وجود دارد؛ همچنین 13 هزار و 500 مشترک در سطح این شهر وجود دارد که قسمت اعظمی از آن که به عبارتی 24 هزار احاد است مسکونی می‌باشد.

*میزان انشعابات غیرمجاز در شهر رودهن بسیار کم است/ 60 انشعاب غیرمجاز در شهر رودهن شناسایی گردید

وی با اشاره به تعداد اندک انشعابات غیرمجاز در شهر رودهن تاکید کرد: خوشبختانه میزان انشعابات غیرمجاز در این شهر بسیار اندک است که مربوط به منطقه مهرآباد می‌باشد و افراد بومی به ندرت به صورت غیرمجاز اقدام می‌نماید.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر رودهن تاکید کرد: در این راستا، از سال 94 تاکنون تنها حدود 60 انشعاب غیرمجاز در این شهر شناسایی گردید و در سال گذشته نیز تعداد هشت انشعاب غیرمجاز شناسایی شد.

هادی‌زاده از اجرای 28 کیلومتر تصفیه فاضلاب در شهر رودهن خبر داد و گفت: با توجه به اجرای تصفیه فاضلاب در این شهر، 100 کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا