رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد؛

بهره‌مندی یک هزار و ۲۶۵ نفر معلول از امکانات اداره بهزیستی شهرستان دماوند/ ۵۱۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از بهره‌مندی یک هزار و ۲۶۵ نفر معلول از امکانات اداره بهزیستی شهرستان دماوند خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۱۵ نفر زن سرپرست خانوار، تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسین بی‌نیاز در قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند با اشاره به فعالیت بهزیستی در حوزه اجتماعی اظهار کرد: با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی و لزوم پیشگیر از آن، دفتر امور زنان و خانواده اقدام به حمایت از زنان بی‌سرپرست می‌کند تا به این طریق گامی در راستای توانمندسازی خانواده‌ها بردارد.
وی افزود: این حمایت‌ها شامل پرداخت مستمری ماهانه، بیمه اجتماعی، هزینه تحصیلی، تأمین ودیعه مسکن و معافیت سربازی فرزندان این خانواده‌ها می‌باشد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در ادامه گفت: در حال حاضر ۵۱۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش و همچنین ۴۶ خانواده دارای فرزند چندقلو، از خدمات مستمر و غیرمستمر اداره بهزیستی در شهرستان دماوند برخوردارند.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر فعالیت‌های حوزه اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند، سرپرستی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تا زمان بازگشت به دامان خانواده است که این شهرستان با استفاده از سه مرکز در بخش دولتی و غیردولتی، عهده‌دار سرپرستی این فرزندان است.
وی با اشاره به فعالیت توانبخشی باهدف توانمندسازی فرد معلول در جامعه تصریح کرد: مجموعه خدمات ما در این حوزه شامل توانبخشی پزشکی، آموزشی، اجتماعی، حرفه‌ای، نگهداری از معلولان ذهنی، جسمی و روانی در سطح شهرستان دماوند است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند توضیح داد: در حال حاضر تعداد ۷۹۵ معلول در این شهرستان از مستمری سازمان بهره‌مند هستند و علاوه بر این تعداد، ۴۷۰ معلول نیز از خدمات جانبی ما استفاده می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب به‌طورکلی ۱۲۶۵ معلول در شهرستان دماوند از امکانات اداره بهزیستی بهره‌مند هستند.
بی‌نیاز تأکید کرد: آگاه سازی در خصوص پیشگیری از معلولیت از اهمیت خاصی برخوردار است و در این راستا، اداره بهزیستی شهرستان دماوند با ارائه بسته‌ها، کلاس‌های آموزشی و برنامه‌هایی در خصوص غربالگری اقدامات خوبی برای این افراد انجام داده است و خانواده‌های معلول زا به جهت پیشگیری، می‌توانند از این امکانات استفاده نمایند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا