قرارداد 50 ساله برای اجاره حسینیه‌ دماوند‌ی‌ها در کربلای معلی/ امسال موکب امام حسن مجتبی(ع) دماوند در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل(ع) مستقر می‌شود/ برگزاری پیاده‌روی نمادین اربعین در دماوند تا امامزاده هاشم(ع)

امام جمعه دماوند از قرارداد 50 ساله برای اجاره حسینیه‌ دماوند‌ی‌ها در کربلای معلی خبر داد و گفت: موکب امام حسن مجتبی(ع) دماوند در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل(ع) مستقر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در نشست ستاد اربعین شهرستان دماوند در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، انقلاب ما با نام امام حسین (ع) آغاز شد و با الگوگیری از مکتب سالار شهیدان به این پیروزی دست یافتیم.

وی افزود: امروز نیز نباید از این راه و هدف انقلاب که نجات مستضعفین است، فاصله بگیریم و هر عاملی که موجب تقویت اسلام می شود را باید تقویت کنیم.

امام جمعه دماوند با اشاره به تاکیدات امام راحل گفت: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و مردم در این زمینه پیشرو هستند و حضورشان در تکایا پویاست؛ برگزاری مراسم اربعین نقطه عطف محرم و صفر است و این مراسم باشکوه هرساله نقطه پیام رسان به جهان به شمار میرود.

فتاح دماوندی ادامه داد: در چهلمین سال انقلاب فشار دشمنان به حد اعلی خود رسیده بود که با توجه به شرایط فعلی استقامت‌ها نیز باید در مقابل توطئه‌های دشمنان بیشتر شود و اگر تحریم‌های امسال را نیز تحمل کنیم قطعا دروازه‌های جدیدی به روی ما گشوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین مقام معظ‌م رهبری دائما امید را به درون جامعه تزریق می‌کنند و قوای سه گانه باید یکدیگر را تقویت و کمک کنند تا از این آزمایشات گذر کنیم با توجه به اینکه اختلافاتی که برخی می‌خواهند در بصره ایجاد کنند، برایشان نتیجه عکس خواهد داشت چراکه نیتشان پلید است، اما خوشبختانه مسئولان و مردم ایران هوشیار هستند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: برای مقدمات مراسم اربعین باید کمک‌ها و موکب‌هایی به مرکز استان تهران و شهرستان دماوند در نظر بگیریم، طی قراردادی 50 ساله حسینیه‌ای در اختیار شهرستان دماوند قرار گرفته که قادر خواهیم بود از موکب بزرگمان به نام امام حسن مجتبی(ع) در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل(ع) استفاده کنیم.

 فتاح دماوندی اضافه کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و کمک هزینه، مردم را برای سفر به عتبات عالیات تشویق خواهد کرد؛ دغدغه ما این است که مبادا امسال به دلیل گرانی‌ها جمعیت زائران اربعین کاهش یابد.

وی گفت: چند سالی است که در شهر کیلان پیاده روی اربعین حسینی شکل گرفته است، امیدواریم در دیگر شهرهای شهرستان دماوند نیز این حرکت شکل بگیرد و مردم باپای پیاده خود را به آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) برسانند.

امام جمعه دماوند از ساخت صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) در کربلا خبر داد و گفت: اغاز کار احداث صحن حضرت زینب(س) به ایرانیان واگذار شده است و در نشست ستاد عتبات عالیات استان تهران سه شهرستان از جمله دماوند، ورامین و ری در کمک‌های سال 96 برای ساخت عتبات عالیات برگزیده شدند.

 فتاح دماوندی عنوان کرد: همچنین مجموع کمک‌های شهرستان دماوند در سال 96 به ستاد بازسازی عتبات عالیات از شهر آبسرد 50 میلیون تومان، شهر رودهن 50 میلیون تومان و 100 میلیون تومان هم شهر دماوند انجام شده و علاوه‌بر این یک فقره کمک 140 میلیون تومانی برای ساخت صحن حرم حضرت ابوالفضل(ع) داشتیم.

وی در پایان گفت: کمک‌های مردمی برای ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا ادامه خواهد داشت که انشاالله با همکاری مردم و مسئولان شهرستان دماوند در سال 97 این اقدام هم به پایان برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا