رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران خبر داد؛

برگزاری مراسم بزرگداشت خیر مسجدساز «حاج عبدالله توسلی» در شهرستان دماوند/ عدم استفاده از بانوان در هیئت امنای مساجد مورد توجه قرار گیرد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران از برگزاری مراسم بزرگداشت خیر مسجدساز «حاج عبدالله توسلی» در مسجد جامع دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جمال هادیان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد سال گذشته و امسال به عنوان رویکرد «مسجد و بانوان» شناخته شد و برنامه‌هایی در هر ناحیه و مرکز با این موضوع برگزار گردیده است.

وی افزود: همچنین در شهرستان‌های دماوند و پردیس نیز چندین نشست با بانوان به عنوان نخبه و فرهیخته با حضور فرماندهان حوزه و پایگاه اجرایی شده است و در این راستا در 28 بهمن‌ماه سال جاری مراسمی در سالن اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند  همایشی در این رابطه خواهیم داشت.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران ادامه داد: با وجود تعداد 76 مسجد در شهرستان دماوند، در هر مسجد تعداد پنج نفر به عنوان خبره فرهنگی دعوت شده و در این مراسم شرکت می‌کنند.

هادیان خاطرنشان کرد: موضوع قابل توجه عدم استفاده از بانوان در هیئت امنای مساجد است که همت ما بر حضور یک نفر از بانوان به عنوان یکی از اعضای هیئت امنای مساجد در سال آینده است و در حال حاضر تنها یک بانو در شرق استان تهران در مسجد پردیس به عنوان عضو هیئت امنا حضور دارد.

وی در رابطه با مراسم بزرگداشت« حاج عبدالله توسلی» اظهار داشت: سال گذشته مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه‌ای تحت عنوان «ستارگان محراب» برگزار کرد و بزرگداشتی برای تعدادی از بزرگان روحانی که امامان جماعت مساجدی بودند، برگزار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران بیان کرد: امسال تصمیم بر برگزاری مراسم بزرگداشت برای سه نفر از خیران مسجدساز در سراسر کشور برگزار می‌شود و این مراسم برای «حاج عبدالله توسلی» در دماوند برگزار خواهد شد.

هادیان ادامه داد: در این خصوص مقدمات کار فراهم شده و نوزدهم اسفندماه سال جاری مراسم بزرگداشت ایشان در مسجد جامع دماوند برگزار می‌شود و دلیل برپایی این مراسم در مسجد جامع ساخت این مسجد توسط وی بوده است.

وی عنوان کرد: «حاج عبدالله توسلی» 400 مسجد در سراسر دنیا اعم از چین، آلمان، انگلیس و آفریقا بنا کرده و نکته قابل توجه این می‌باشد که برای اکثر این مساجد خانه عالم نیز ساخته است؛ زیرا اعتقاد ایشان بر این بود که مسجدی که خانه عالم نداشته باشد متروکه می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران در پایان گفت: اهمیت این موضوع برای شهرستان دماوند بسیار زیاد است، چرا که ایشان برای این منطقه بسیار ارزشمند هستند و شاید ابنیه به عنوان میراث فرهنگی باشند ولی ارزشمند تر از این ابنیه این اشخاص فرهنگی هستند؛ لذا مراسم بزرگداشت برای این افراد هم فرهنگ‌ساز است و هم روحیه بخش برای ادامه این فرهنگ می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا