رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند خبر داد؛

استقرار 4 پایگاه ثابت و سیار امداد جاده‌ای در شهرستان دماوند به منظور اجرای طرح نوروزی/ پایگاه‌ها و خودروهای امدادی در ایام نوروز 97 تقویت می‌شوند

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند از استقرار چهار پایگاه امداد جاده‌ای به منظور اجرای طرح نوروزی خبر داد و گفت: پایگاه‌ها و خودروهای امدادی در ایام نوروز 97 تقویت می‌شوند.

سعید طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: به مناسبت ایام نوروز و در راستای اجرای طرح نوروزی، چهار پایگاه شامل دو پایگاه امداد جاده‌ای ثابت در پیست ‌آبعلی و پایگاه چناران و دو پایگاه سیار امداد و جوانان جهت ارائه خدمات به مردم فعال خواهند شد.

وی افزود: ارائه خدمات جمعیت هلال‌احمر به دو صورت سازمان جوانان، پست ایمنی و سلامت انسان‌ها و دیگری به صورت امدادی است؛ در طول سال سه نفر در پایگاه‌های امداد مشغول به کار هستند اما در ایام نوروز این تعداد به پنج نفر رسیده و خودروهای امدادی تقویت می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند ادامه داد: پست سیار این جمعیت در محور فیروزکوه مستقر شده و به صورت ویژه به ارائه خدمات می‌پردازند؛ همچنین پایگاه‌های ثابت به صورت شبانه‌روز خدمات ارائه می‌دهند.

طاهری خاطرنشان کرد: جوانان در ورودی شهر دماوند با نصب چادر و کانکس، پست ایمنی و سلامت را راه‌‌اندازی می‌کنند و با تعداد سه نیروی امدادی، دو نیروی داوطلب و تعدادی از پرسنل با استقرار در این پایگاه‌های سیار به مردم ارائه خدمت می‌کنند و با نصب چادر برای استراحت موقت به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.

وی بیان کرد: در سال گذشته در پست ایمنی و سلامت شهرستان دماوند، تعداد ۱۸ هزار بروشور توزیع و 15 هزار نفر نیز مراجعه کردند؛ متاسفانه در طول خدمات امدادی شاهد کشته و مسمومیت‌ها نیز بودیم که امدادگران در این خصوص کمک کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند از برپایی خیمه نماز، چادر دوست‌دار کودک، ایستگاه سلامت و سنجش سلامت به عنوان دیگر برنامه‌های طرح ملی نوروز نام برد و از مردم خواست که با توجه به وضعیت جوی، به توصیه‌های پلیس و مسائل ترافیکی توجه کرده و با خونسردی رانندگی کنند؛ همچنین در طول سفر توقف و استراحت کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا