در نشست مسئولان با قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

تأمین اعتبارات تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر منطقه مهرآباد رودهن/ پروژه مسکن مهر منطقه گیلاوند در هفته‌های آتی تحویل شهرداری می‌شود/ مسکن مهر منطقه مهرآباد رودهن ارزش‌ افزوده پیدا کرده است

نشست پیگیری مشکلات مسکن مهر رودهن با حضور قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی طرح امور مسکن مهر و مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در بخشداری رودهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این نشست فرماندار شهرستان دماوند، معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مدیرعامل آبفای شرق استان تهران، بخشدار رودهن، شهردار رودهن، اعضای شورای اسلامی شهر رودهن، رئیس شورای اسلامی بخش رودهن، رئیس دفتر امام جمعه رودهن، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند، رؤسای ادارات آب، برق، گاز، مخابرات، راهداری و حمل و نقل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، رؤسای کلانتری‌ها و بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی حضور داشتند.

احمد اصغری‌مهرآبادی در حاشیه این نشست در سالن بخشداری رودهن اظهار کرد: یک‌هزار میلیارد تومان برای اجرای خدمات زیربنایی در مسکن مهر کل کشور تخصیص می‌یابد.

وی افزود: اعتبارات کافی برای تصفیه‌خانه‌های مسکن مهر رودهن بعد از مصوبه از وزارت نیرو تأمین می‌شود؛ زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در مسکن مهر باید زودتر انجام شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: مشکلات تعاونی‌ها باید با همفکری مسئولان در خود شهرستان انجام شود؛ واگذاری زمین برای دستگاه‌های خدماتی نباید با مشکل روبه‌رو شود و به اندازه نیازی که دارند، کمک خواهیم کرد.

اصغری‌مهرآبادی بیان کرد: از شهرداری و شورای اسلامی شهر رودهن برای خدمات‌رسانی مناسب در مسکن مهر نهایت تشکر و سپاس‌گزاری را دارم.

وی بیان داشت: طی یک سال آینده تمامی مشکلات مربوط به مسکن مهر رودهن ازجمله فضاهای آموزشی، رفاهی و خدماتی، درمانی، انتظامی و … توسط شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط حل خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های موجود، برای اتمام پروژه مسکن مهر در استان‌های مختلف کشور به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

اصغری‌مهرآبادی بیان کرد: از این میزان، ۴۰ هزار میلیارد ریال در بخش خدمات زیربنایی باید هزینه شود و مدیران فعال و پیگیر استان‌ها باید تلاش کنند تا این اعتبار جذب شود.

*مسکن مهر منطقه مهرآباد رودهن ارزش‌ افزوده پیدا کرده است

نصرالله دهقان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در حاشیه این نشست در سالن بخشداری رودهن اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در بررسی و رفع مشکلات مسکن مهر رودهن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: شرایط خوب رودهن موجب شده است تا مسکن مهر رودهن ارزش‌افزوده پیدا کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به رفع مشکلات تعاونی‌ها در مسکن مهر اقدام کند.

دهقان بیان کرد: خدمات زیربنایی و رفاهی در مسکن مهر رودهن هر چه زودتر توسط شهرداری و نهادهای مربوطه باید ایجاد شود.

*پروژه مسکن مهر منطقه گیلاوند در هفته‌های آتی تحویل شهرداری می‌شود

ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این نشست در سالن بخشداری رودهن اظهار داشت: با توجه به این که پروژه مسکن در اختیار شهرداری رودهن قرار گرفته است، مقرر شد، تا پایان بهمن بحث برق و آب و فاضلاب و جدول‌کشی پروژه‌های تا دهه فجر انجام شود.

وی با اشاره به تکمیل بیش از سه هزار واحد مسکونی در منطقه مهرآباد اضافه کرد: البته در بخش تأمین اعتبار پروژه‌های برق مشکلاتی وجود دارد، که پیگیری‌ها برای رفع آن ادامه دارد.

فرماندار شهرستان دماوند ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع هر چه سریع‌تر مشکلات واحدهای مسکونی، ادامه داد: ۸۰ درصد از این پروژه‌ها آماده و تحویل داده شده است و حدود ۲۰ درصد از آن‌ها که در اختیار تعاونی‌ها است، تا زمان عمل تعاونی‌ها به وظایف خود معطل مانده است.

وی سپس به دستاورد سفر معاون وزیر راه به دماوند اشاره کرد و گفت: تأمین اعتبار آب و فاضلاب مسکن مهر و محورهای مواصلاتی و دسترسی‌های آن، از وعده‌هایی بود، که امروز معاون وزیر راه داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند سپس به اقدامات انجام شده در خصوص مسکن مهر «گیلاوند» اشاره کرد و افزود: مسکن مهر دماوند نیز در بحث زیر ساخت‌ها با مشکلاتی مانند زمین مدارس، درمانی و نیروی انتظامی مواجه است، که باید از طریق بخش خصوصی و یا بخش دولتی انجام شود.

محمودی فر با بیان این که مشکلات عمده‌ای در مسکن مهر منطقه گیلاوند وجود ندارد، گفت: کل این پروژه در هفته‌های آتی تحویل شهرداری می‌شود، که با سرعت بیشتری تکمیل شود.

منبع: فارس و مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا