برخی ‌وزرای دولت یازدهم با هم اختلافات داشتند/‌دولتمردان جدید ‌اشتغال جوانان را برطرف کنند

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه میان برخی از وزرای کابینه دولت یازدهم اختلافات و ناهماهنگی‌هایی بوده است، گفت: رئیس جمهور تغییر اساسی در ترکیب وزرای کابینه دولت دوازدهم ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اصغر سلیمی با بیان اینکه باید تغییر اساسی در کابینه دولت دوازدهم ایجاد شود، اظهار داشت: با توجه به شعارهایی که رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی پیرامون اشتغال و توسعه کشور داد باید کابینه دولت دوازدهم در راستای آن وعده‌ها عمل کرده تا کشور به سمت توسعه و تعالی پیش برود.

وی با بیان اینکه باید در ترکیب وزرای قبلی تغییرات اساسی ایجاد شود، افزود: در صورتی که تیمی قوی و هماهنگ در کابینه دولت دوازدهم ایجاد شده و اهداف مورد نظر رئیس جمهور که کشور به آن‌ها نیاز دارد، ترسیم شود معضلات کشور در تمامی زمینه‌ها برطرف خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر من تنها حدود 8 نفر از وزرای کابینه دولت یازدهم قابل قبول بودند اما برای مابقی وزرا، رئیس جمهور باید فکری اساسی داشته باشد، همچنین رئیس جمهور باید وزرای بافکر، باانگیزه و هماهنگ با هم را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه میان برخی از وزرای کابینه دولت یازدهم اختلافات و ناهماهنگی‌هایی بوده است، گفت: در این خصوص رئیس جمهور گلایه‌هایی داشته و اقرار کرده که مشکلاتی در ترکیب دولت وجود داشته، در این راستا باید از افراد شایسته و دلسوز کشور در کابینه دولت دوازدهم استفاده شود.

سلیمی با بیان اینکه وزرا نباید به گرایش‌های سیاسی توجه کرده و سلیقه‌ای برخورد کنند، بیان کرد: دولتمردان باید بتوانند بحث اشتغال، صنعت و کشاورزی کشور و مشکلات مردم را برطرف کنند، در این راستا باید گفت مشکلات بسیار، مردم را به حاشیه نشینی کشانده است و امروزه حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به منابع مالی بسیار در کشور ادامه داد: اگر ظرفیت‌های کشور به خوبی مدیریت نشوند قطعاً مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه کابینه دولت دوازدهم باید به گونه‌ای انتخاب شود که وزرا چندین قدم جلوتر از رئیس جمهور گام بردارند نه اینکه رئیس جمهور مسائل و مشکلات را به آن‌ها دیکته کند، گفت: رهبر معظم انقلاب دو سال متوالی به مشکل اقتصاد کشور تاکید و شعارهایی در این خصوص تنظیم کردند، در این راستا دولت باید هماهنگ با منویات معظم له، وزرایی را انتخاب کند که در این راستا گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که دیدیم وزرا در 2 ماه نزدیک انتخابات بسیار فعال عمل کردند، تیم جدید نیز باید فعال‌تر از آن زمان عمل کند، اگر ما تیمی فعال داشته باشیم و وزرا به وظایف خود به خوبی عمل کنند مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

سلیمی با بیان اینکه اگر این دولت قوی و فعال عمل کند مردم هم به عملکرد این تیم نگاه کرده و قطعاً در مراحل بعدی موفق خواهند شد،بیان کرد: دیگر نباید مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را به دولت‌های قبلی نسبت دهیم، ما 4 سال را پشت سر گذاشتیم و مشکلاتی هم اگر از دولت‌های قبلی بوده تاکنون برطرف شده است، پس باید دولت جدید را تنها با دولت قبل که دولت خود دکتر روحانی بوده تطبیق دهیم.

وی گفت: باید دولتمردان تمام هم و غم خود را به کار ببرند تا با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مالی خوب و استفاده بهینه از منابع، مشکلات کشور را برطرف کنند تا به اهداف و افق‌های مدنظر و نیز برنامه ششم توسعه و اهدافی که مجلس و دولت تبیین کرده است، برسیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا تاکنون رایزنی‌هایی درباره وزرای احتمالی در مجلس انجام شده است؟ افزود: متاسفانه تاکنون رایزنی‌ها انجام نشده و ما هم انتظار نداریم در انتخاب وزرا نقشی داشته باشیم اما انتظار داریم وزرایی کارآمد، کارآفرین و دلسوز کشور انتخاب شوند تا اهداف نظام را محقق سازند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور می‌تواند با مجلس و فراکسیون‌ها برای انتخاب کابینه مشورت کند، اضافه کرد: در نهایت گزینه نهایی را رئیس جمهور انتخاب می‌کند اما اگر فردی انتخاب شود که ناکارآمد بوده و با زد و بندهای سیاسی پست بگیرد از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نخواهد گرفت زیرا مجلس برای تمامی گروه‌ها و احزاب چه اصلاح طلب، چه اصولگرا و چه افراد مستقل یکسان عمل می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا